16 de febrer del 2017
Fèlix Alonso rep amb reticència la proposta de gratuïtat de l’AP-7 per a residents entre Torredembarra i Vilafranca anunciada pel Govern
A l’alcalde d’Altafulla el preocupa que sigui “més propaganda que no pas realitat”. Tot i això, ha insistit que “des del territori i des de Madrid lluitarem perquè ho sigui”
El Govern de la Generalitat ha traslladat al Ministeri de Foment una proposta definitiva per descongestionar de trànsit pesant la carretera N-340. Es tracta de restringir el pas de camions al seu pas per les Terres de l’Ebre, el Tarragonès i el Penedès, i obligar-los a desviar-se per l’autopista AP-7 amb bonificacions d’entre un 35% i un 50% en el cost dels peatges.
Aquesta restricció de pas i de desviament obligatori dels camions afectaria els trams entre Vinaròs i l’Hospitalet de l’Infant i el d’Altafulla-Torredembarra i Vilafranca del Penedès, i inclouria, a més, la gratuïtat d’aquest tram de l’autopista AP-7 per als residents.
L’alcalde d’Altafulla i un dels impulsors del Pacte de Berà, Fèlix Alonso, ha reconegut als micròfons d’Altafulla Ràdio que “la proposta recull algunes de les pretensions que teníem els batlles dels municipis afectats”, entre les quals en destaca la gratuïtat de l’AP-7. Ha explicat que “ens agrada, però l’hem de discutir amb més tranquil·litat amb tots els agents implicats per veure què fem”.
Malgrat expressar certa satisfacció, a l’alcalde d’Altafulla el preocupa que sigui “més propaganda que no pas realitat”. En aquest sentit ha afegit que “espero i desitjo que hi hagi un fonament i que hagin parlat amb el Ministeri”. Sigui com sigui, però, ha insistit que “des del territori i des de Madrid lluitarem perquè sigui una realitat”.
Per la seva banda, els transportistes han rebutjat de forma contundent el plantejament de Territori i Sostenibilitat i tornen a reclamar, un cop més, la gratuïtat total de l'autopista. El director de la Federació Empresarial d'Auto-Transports de la Província de Tarragona (FEAT), Josep Lluís Aymat, ha sentenciat als micròfons d’Altafulla Ràdio que “no és plat de bon gust pels transportistes que ens prohibeixin passar per carreteres”. Aymat ha lamentat que “portem massa temps arrossegant aquest conflicte, i tornen ara a no fer-nos cas”. Per al director de la FEAT, la “solució correcta” passa per “fer ús de l’AP-7 de forma gratuïta mentre no es facin els treballs de desdoblament a l’A-7”. Ha assegurat que “sempre ho hem consensuat així amb els alcaldes i les entitats socio-econòmiques del Camp de Tarragona”.
Josep Lluís Aymat ha avançat que la federació de transportistes ja ha convocat una reunió amb la Junta Directiva; i que també tenen concertada una trobada amb el Director General de Transport de la Generalitat.
La darrera negociació entre les parts implicades va tenir lloc el passat mes d’agost, quan el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el conseller d’Interior, Jordi Jané, es van reunir amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats. El batlle altafullenc, Fèlix Alonso, ha lamentat que, des d’aleshores, el govern català no s’hi ha tornat a posar en contacte. Un comportament que ha titllat d’ “estrany” ja que “si estaven predisposats, la reacció més lògica hagués estat haver comunicat abans la proposta als alcaldes de la zona que no pas als mitjans de comunicació”.
Tot i aquesta manca de comunicació, la proposta de la Generalitat ja es troba sobre la taula del Ministeri de Foment, que serà qui prengui una solució definitiva al respecte.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Josep Lluís Aymat, president de FEAT