Foto: Arxiu / Port de Tarragona
07 d'octubre del 2022
Ferrocarril, carreteres i Port s'emporten dos terços dels 308,5 MEUR d'inversió estatal prevista a Tarragona el 2023
El govern espanyol incrementa la partida tarragonina un 10%, després de la caiguda del 32% en els comptes del 2022
Les obres a la xarxa ferroviària i de carreteres, així com les actuacions previstes al Port de Tarragona s'emportaran més de la meitat dels 308,5 MEUR que els projecte de pressupostos generals de l'Estat (PGE) preveu destinar el 2023 al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre.
La xifra presentada pel govern espanyol suposa un increment del 10,23% respecte als comptes de 2022 que difícilment contraresta la caiguda de la inversió estatal anunciada fa un any en un 31,7% -amb una previsió de 280,5 milions d'euros-. El corredor mediterrani encara és el projecte que més recursos rep. A la xarxa viària, 8,55 milions aniran per l'A-27 entre Valls i Montblanc a més del mig milió que es destinarà a les variants de Riudecols, Corbera i Gandesa.
L'altra gran infraestructura beneficiada pels comptes estatals és el port de Tarragona, al qual es preveuen destinar un total de 43,38 milions d'euros. En aquest capítol les actuacions més abundants incloses fan referència també a les connexions ferroviàries: les actuacions d'accessibilitat per als trens tenen reservades dues partides de 9,13 i 4,1 milions d'euros. També es destinen 4 milions a l'accessibilitat viària per carretera i 4 més al contradic i esplanades. La zona d'activitats logístiques (ZAL) s'enduu 3,8 milions més.
Per altra banda, el capítol dedicat a l'aeroport de Reus ascendeix a 4,24 milions d'euros, dels quals 1,36 obres per a millora de la seguretat de persones i instal·lacions.