Foto: Generalitat de Catalunya
09 de juny del 2026
Finalitzen les obres als túnels del Garraf
Durant aquesta setmanat es fan proves a la via i posteriorment es restablirà la circulació ordinària per aquest tram, tot i que encara no hi ha data
Les obres als túnels del Garraf han finalitzat aquest dilluns 8 de juny, una setmana abans del que s’havia anunciat inicialment i el servei es podrà restablir en pocs dies. Ho ha anunciat el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, que aquest dimecres ha visitat la zona.
Les obres de consolidació dels túnels i viaductes del Garraf es van iniciar a mitjans de març. Era una intervenció de manteniment prevista de feia temps, que s’havia anat endarrerint. La crisi de Rodalies, derivada de l’accident de Gelida, va evidenciar la seva urgència.
Santano ha celebrat que ha Adif hagi complert calendaris i que, fins i tot, les obres acabin una setmana abans del previst.
Les obres del Garraf han obligat a reduir significativament la circulació de trens en aquest tram. Per això durant aquests mesos, els trens regional sud no han pogut connectar directament a Barcelona, sinó que s’havia de fer transbord a Sant Vicenç, ja fos en bus o amb tren.
Durant aquesta setmana, un cop acabades les obres, es faran proves i aviat es podrà restablir la circulació normal, si bé encara no s’ha concretat el dia.
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat que es matindrà el servei que hi havia abans del tall.
Les obres que s’han fet ara han costat 3 milions d’euros. Han servit per els pilars del viaducte 96Bis, que estaven molt degradats i també s’han reforçats els ciments del pont de la cala d’Aiguadolç i del viaducte del Garraf.
La d’ara ha estat una intervenció urgent de manteniment, però els túnels del Garraf tenen un repte de molta més envergadura a l’horitzó: el seu desdoblament, per ampliar-ne la capacitat i la seguretat. En aquest cas, les obres podrien començar a finals de l’any vinent i suposaran una inversió de 280 milions d’euros.