Notícies
Foto: IQOXE
27 de març del 2024
Fiscalia interposa un recurs de reforma per reobrir la instrucció de la causa mediambiental d'IQOXE
El fiscal vol esclarir les dades d'immissió sobre possibles vessaments al mar
Fiscalia de Tarragona ha interposat un recurs de reforma per reobrir la instrucció de la peça mediambiental contra l'empresa IQOXE per presumptes vessaments contaminants. Segons ha avançat el diari ‘Expansión’, el ministeri públic ha demanat noves declaracions dels Mossos d'Esquadra per esclarir dades de l'informe elaborat per l'Institut Nacional de Toxicologia.

En concret, el fiscal vol saber les dades d'immissions, ja que no tindria aquests indicadors, els quals són claus per decidir si tira endavant l'acusació. En l'escrit, el fiscal afirma que "no hi ha constància de dany o risc greu del medi ambient" perquè no hi ha cap dada d'immissió o altres que ho poguessin indicar.

Ara, el ministeri públic resta a l'espera de la resolució del jutjat d'instrucció 1 de Tarragona per decidir si acusa. Si no obté aquestes dades, s'obre la possibilitat que la causa s'acabi arxivant. En la interlocutòria que tancava la investigació per un suposat delicte contra el medi ambient, l'instructor apuntava que els directius de l'empresa van manipular les aigües i un dels tancs per superar les inspeccions de l'ACA.
Social
Et recomanem
Concert del cicle Altafujazz amb Jordi Blanch Organic Trio
14 de juny a les 20h a la pallissa de l'Era del Senyor
Organitza: OilJazz
Presentació del projecte de comunitat energètica a Altafulla
18 de juny a les 19h a la sala de plens de l'ajuntament
Sessió a càrrec de Xavi Massa, de Km0 Energy
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla