12 de juliol del 2024
Generalitat i Ministeri de Transports debaten diverses mesures per millorar el servei mentre es desenvolupin les obres del túnel de Roda
El tall ferroviari per les obres al túnel de Roda està previst que comenci el 30 de setembre i s'allargui fins al 2 de març del 2025
La Generalitat ha proposat al Ministeri una sèrie de mesures per millorar el transport alternatiu durant el tall de la circulació de trens entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona per les obres del túnel de Roda de Berà. Aquest tall és un dels temes més destacats que es van tractar ahir en la reunió de l'Òrgan Mixt de Coordinació i Control Generalitat - Renfe.
Entre les mesures que es reclamen, hi ha un increment de serveis a l'R15, la implementació de més serveis Avant i una programació més eficient dels trens de mercaderies, perquè no circulin en hora punta en el tram Plana de Picamoixons-Valls-Sant Vicenç de Calders.
El secretari general de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, demana que hi hagi molta comunicació i que el pla de transport es dissenyi amb antelació perquè la ciutadania pugui conèixer les alternatives que tindrà.
La directora de Comunicació de Renfe, Anna Vinyals, assegura que hi haurà màxima col·laboració amb ajuntaments i Generalitat per dissenyar un pla de transport alternatiu.
D'altra banda, a la reunió de l'òrgan mixt, el Ministeri s'ha compromès a recuperar el servei Avant entre Tortosa i Barcelona, que es va suprimir durant la pandèmia i que ja no es va restablir.
El tall ferroviari per les obres al túnel de Roda està previst que comenci el 30 de setembre i s'allargui fins al 2 de març del 2025, si bé les dates estan pendents de confirmació i encara no s'han comunicat oficialment. I atenció al que n'ha dit avui el tècnic d'Operacions de Rodalies de Catalunya. Ricard Riol ha afirmat que serà un dels talls més importants de la història del servei de Rodalies.
El tècnic d'operacions de Rodalies de Catalunya ha explicat les alternatives amb què s'està treballant. Ha parlat de la dificultat tècnica de desviar trens per altres vies.
Recordem que a principis de juny, Renfe Viatgers va obrir la licitació per contractar el servei de transport alternatiu per carretera mentre durin les obres. El preu de sortida és de 21,6 milions d'euros i en el plec de clàusules es demana que la companyia adjudicatària tingui un parc mínim de 90 autobusos de 50 places i 4 microbusos
Marc Sanglas, secretari general de Mobilitat i Infraestructures
Anna Vinyals, directora de Comunicació de Renfe
Ricard Riol, tècnic d’Operacions de Rodalies de Catalunya