Notícies
18 de gener del 2017
Hisenda enviarà drons a Altafulla i Salomó per rastrejar possibles habitatges irregulars
L’any passat es van descobrir 1,7 milions de construccions il·legals arreu de l’Estat gràcies a aquest mètode. Les irregularitats més comunes són jardins, piscines o aparcaments sense declarar
La Direcció General del Cadastre investigarà un total de 1.272 municipis al llarg d’aquest 2017. Es tracta d’una iniciativa impulsada des del Ministeri d’Hisenda amb l’objectiu de localitzar possibles habitatges irregulars i construccions sense declarar. El rastreig s’ha posat en marxa aquest mes de gener, i s’allargarà fins el proper 30 de novembre arreu de l’Estat espanyol.

A Tarragona s’investigaran una cinquantena de poblacions, dues d’elles del Baix Gaià: Altafulla i Salomó. La regidora d’Urbanisme i Hisenda de l’Ajuntament d’Altafulla, Marisa Méndez-Vigo, ha explicat als micròfons d’Altafulla Ràdio que el Ministeri ja els va comunicar oficialment l’execució del projecte.

La localització d’irregularitats es tradueix en un increment d’alguns impostos, com poden ser el de Béns Immobles (IBI) o el d'Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana. En aquest context, tot i no tractar-se d’un projecte impulsat des de l’Ajuntament, sí que hi tindrà una conseqüència directa en cas que s’identifiquin casos de construccions irregulars o il·legals. Prèviament, es procedeix a comunicar la situació als propietaris perquè realitzin les al·legacions que considerin oportunes.

L’any passat es van descobrir 1,7 milions d'immobles irregulars gràcies a aquest mètode. Una xifra que s’espera augmentar considerablement al llarg d’aquest 2017. Entre les il·legalitats més comunes es troben jardins, piscines, balconades o aparcaments sense declarar.
Marisa Méndez-Vigo, regidora d'Urbanisme i Hisenda
Marisa Méndez-Vigo, regidora d'Urbanisme i Hisenda
Social
Et recomanem
XLII Festa de l'Olla
11 de maig a les 13:30h al parc del Comunidor
Tiquets: Estanc Pijuan, Forn Nogués, Of. de Turisme i Ajuntament
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla