Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
19 de març del 2019
El Pla Estratègic de Turisme vol convertir Altafulla en un destí de costa competitiu i sostenible
La Sala de Plens ha acollit aquest dilluns la presentació d’aquest nou plantejament sota el distintiu ‘Altafulla, un mar de cultures’
Posar en valor els recursos, els atractius i el patrimoni d’Altafulla és el principal objectiu del Pla Estratègic i Operatiu de Competitivitat de Producte Turístic que ha presentat l’Ajuntament d’Altafulla aquest dilluns a la tarda.

David Esteller, responsable de l’empresa TourisLab, ha estat l’encarregat de redactar el document, de gairebé 300 pàgines, que fa un anàlisi exhaustiu de l’atractivitat i competitivitat dels recursos turístics, l’oferta de productes, les infraestructures i els equipaments, la restauració, promoció i comercialització actuals del municipi, i en fa una diagnosi a partir dels resultats de la qual defineix una nova estratègia i un nou pla d’actuacions amb un termini d’execució de quatre anys. El pla planteja un escenari de futur que prioritzi una integració del sol i platja en un continent d’experiències perquè la destinació esdevingui única i irrepetible en relació a altres destinacions.

David Esteller ha explicat que, cal incidir, principalment, en el foment d’una nova estratègia de marca i de posicionament vinculada a nous valors i elements de singularització.

El responsable de l’estudi aposta per una oferta de producte turístic diferenciada, segmentada i competitiva que permeti accedir a nous públics, i que afavoreixi la comercialització de l’oferta.
La voluntat és anar més enllà de l’antiga marca ‘Altafulla, deixa’t embruixar’ i obrir la porta a una ‘Altafulla, mar de cultures’. Una millor manera, segons el seu parer, de presentar un destí privilegiat de la Costa Daurada.

Posar en valor els elements patrimonials i els segells de qualitat com ara el de Patrimoni Mundial de la Humanitat, articular nous productes i nous atractius, i difondre material divulgatiu divers que marqui aquesta nova estratègia de marca són algunes de les prioritats que planteja David Esteller.

Destacar els beneficis emocionals de l’experiència de visitar el municipi és una altra de les fites que persegueix aquest pla estratègic. La intenció és que el visitant experimenti i visqui en primera persona els fets diferencials de la vila.

El regidor de Turisme, Jaume Sànchez, ha parlat d’un treball “molt acurat i molt extens” que ha de marcar les prioritats en aquesta àrea, i funcionar com a “full de ruta” dels propers quatre anys.

La intenció final d’aquest nou plantejament és enfortir Altafulla com una vila mediterrània amb encant de la Costa Daurada.

La voluntat és que es comenci a posar en marxa després de les eleccions municipals del proper 26 de maig.
David Esteller, responsable de l’empresa TourisLab
David Esteller, responsable de l’empresa TourisLab
Jaume Sànchez, regidor de Turisme d'Altafulla
Social
Et recomanem
Teatre: Embolica que fa fort
28 d'abril a les 18h al casal La Violeta
A càrrec de Teatre Social +Gran de la gent gran d'Altafulla
Aula universitària: prevenció del càncer a través de la dieta
30 d'abril a les 18h a l'esplai de la gent gran
Inscripcions: activitatsgentgran@altafulla.cat i 689 72 49 07
15a Cursa 1 de maig
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Organitza: Atletes d'Altafulla
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla