Notícies
Foto: Repsol
24 d'octubre del 2024
Junts s'oposarà a la permanència de l'impost a les energètiques si es posen en risc inversions a Tarragona
La Cambra de Barcelona qualifica el complex petroquímic tarragoní "de gran rellevància", i que "s'ha de recolzar i no penalitzar"
La portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, ha assegurat que el seu grup s'oposarà a la permanència de l'impost a les energètiques si això posa en risc inversions a Tarragona o al conjunt de Catalunya. En altres paraules, ha dit que si això passa, no ho permetran.

Tot i això, Nogueras ha admès que és possible que es plantegi aquest pas al pla fiscal que l'Estat envia a Brussel·les.

D'altra banda, La Cambra de Barcelona veu "preocupant" que el cànon es torni permanent i avisa que afectarà la capacitat inversora. El cap de Gabinet d'Estudis Econòmics de l'ens cameral, Joan Ramon Rovira, ha recordat la importància del sector al Camp de Tarragona i la transició cap a un model més sostenible. Ha qualificat el complex petroquímic "de gran rellevància", i que "s'ha de recolzar i no penalitzar".

Aquest dilluns, Repsol va avisar que si s'aprovava la permanència de l'impost a les energètiques es "posaria en dubte la viabilitat" de les inversions que la companyia té previstes a l'estat espanyol. Aquestes afecten a les instal·lacions del complex químic de Tarragona, on l'empresa té previst destinar 1.100 MEUR per fer l'ecoplanta i l'electrolitzador més gran de l'estat els pròxims anys.

En el mateix sentit, el Partit Popular s'ha reunit amb el Sindicat de Treballadors (STR) al Congrés dels Diputats per tractar les preocupacions del col·lectiu. La diputada per Tarragona del PP, Elisa Vedrina, ha reiterat que Tarragona "no es pot permetre" perdre una inversió de 1.100 MEUR de Repsol.
Míriam Nogueras, portaveu de Junts al Congrés
Joan Ramon Rovira, Cap de Gabinet d'Estudis Econòmics
Social
Et recomanem
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h a l'avinguda Marquès de Tamarit
A les 17h, espectacle familiar 'Dokum'
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla