Notícies
Foto: Generalitat de Catalunya
07 de juliol del 2025
L'ACA recuperarà les terrasses fluvials del riu Gaià a Querol
Els treballs representen una inversió de 350.000 euros, finançats amb fons europeus Next Generation
L'ACA, l’Agència Catalana de l’Aigua, recuperarà les terrasses fluvials del riu Gaià a l’altura de Mas Esplugas, a Querol. Es tracta d’una de les poques mostres d'aquests sistemes als rius mediterranis. 

Les actuacions previstes milloraran la connectivitat fluvial i recuperaran la morfologia natural d'aquesta zona protegida. Es demolirà totalment la resclosa de Mas Esplugues, que està en desús, i s'eliminaran diverses motes i guals que han estat habilitats sense autorització.

També es traurà vegetació exòtica i se'n replantarà d'autòctona. Els treballs adjudicats tindran una inversió de 350.000 euros, finançats amb fons europeus Next Generation.

Abans de la demolició de la resclosa, es preveu fer un registre històric i arquitectònic de la infraestructura.
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla