Foto: Ajuntament d'Altafulla
21 de setembre del 2026
L’Ajuntament d’Altafulla compleix més de 10 anys impulsant la prevenció i conscienciació sobre les violències masclistes
Enguany s’ha comptat amb 4.506 euros del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere per sufragar tallers en centres escolars i punts lila en festes populars
L’Ajuntament d’Altafulla ha dut a terme diverses actuacions de prevenció i sensibilització davant les violències masclistes, amb el finançament del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere, per un import total de 4.506 euros.
Les actuacions s’han desenvolupat entre l’1 de juliol de 2025 i el 30 de juny de 2026 i han tingut com a objectiu principal fomentar la igualtat, prevenir les violències masclistes i promoure unes relacions basades en el respecte i la igualtat, amb una atenció especial als infants, joves i professionals de l’àmbit educatiu. Com ha explicat la coalcaldessa d’Altafulla en aquesta emissora, fa més de 10 anys que es tiren endavant aquestes iniciatives i des que es compta amb el fons del pacte d’Estat, aquest es destina a sufragar-les.
En concret, les actuacions realitzades han estat, per una banda, tallers per a la població en general i altres dirigits específicament a les escoles i a l’Institut, tant per a professorat com per a alumnes. I per l’altra, s’han impulsat els punts lila com a espais de prevenció, informació i sensibilització davant les violències masclistes en el marc d’activitats i esdeveniments municipals.
Pel que fa als tallers als centres escolars, els que s’han dirigit a professorat han incidit en la coeducació i prevenció de les violències masclistes amb eines i recursos per abordar aquesta qüestió en l’àmbit educatiu. Mentre que els que han tingut com a destinataris als alumnes, aquests s’han orientat a tractar sobre relacions saludables i igualitàries i prevenció de les violències masclistes.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla