Notícies
20 de desembre del 2016
L’Ajuntament d’Altafulla condemna els atacs d’Alemanya i Turquia
L’equip de govern ha convocat un minut de silenci a les portes del consistori per expressar el seu condol i la seva solidaritat amb les víctimes i els seus familiars
L’Ajuntament d’Altafulla ha condemnat aquest dimarts al migdia els atacs que han tingut lloc aquest dilluns a Turquia i a Alemanya. L’equip de govern ha convocat un minut de silenci a les portes del consistori per expressat el seu condol i la seva solidaritat amb les víctimes i els seus familiars. La regidora i tinent d’alcalde Montse Castellarnau ha qualificat aquests atacs de “terribles” i ha lamentat que “no tenen explicació, i no trobem el sentit d’aquestes massacres”. Ha afegit que “esperem i desitgem que cada vegada n’hi hagi menys”, i ha expressat el seu condol a les famílies afectades.

D’una banda, l’ambaixador rus a Turquia, Andrei Karlov, ha mort aquest dilluns víctima d’un atac armat mentre visitava una exposició de fotografies a Ankara. El diplomàtic estava fent un discurs per la inauguració de la mostra quan un home ha disparat diversos trets. L’atemptat s’ha produït el dia abans d’una important reunió sobre Síria a Moscou que ha de comptar amb la participació dels responsables d’Exteriors de Rússia, l’Iran i Turquia.
Les imatges de l’atac difoses a través de les xarxes socials mostren com l’ambaixador Karlov cau abatut després de ser disparat per l’esquena per un home que crida consignes sobre la guerra a Síria. Els mitjans internacionals indiquen que l’autor de l’atemptat ha mort abatut per la policia turca.

D’altra banda, també aquest dilluns al vespre, a Alemanya, un camió ha envestit un mercat de Nadal de Berlín. La policia ha elevat el balanç de víctimes de l’atac a 12 morts i 48 ferits, alguns d’ells de gravetat. Els investigadors han confirmat que han detingut un home a uns dos kilòmetres de la zona de l’atac del camió i que n’han trobat un altre mort a la cabina. La policia sospita que el vehicle podria haver estat robat a una empresa polonesa. La companyia assegura que va perdre el contacte amb el camió cap a les 4 de la tarda del dilluns. Mentrestant, els investigadors han indicat que el camió es va precipitar “intencionadament” contra el mercat de Nadal. El cas ha passat a mans de la fiscalia federal, que treballa amb la hipòtesi d’un atemptat terrorista.
Montse Castellarnau, tinent d'alcalde
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla