Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
28 d'abril del 2023
L'Ajuntament d'Altafulla i l'Hort de la Sínia proposen descobrir les propietats de la natura per curar petits malestars
Aquest dissabte un taller gratuït per als veïns de la vila permetrà aprendre com fer-se a casa una farmaciola amb herbes remeieres
Tot i que per a molts és de sobres conegut que algunes herbes que trobem pels camps o boscos del nostre entorn ens poden ajudar a pal·liar diversos malestars i molèsties del cos, aquest coneixement i la seva posada en pràctica s'està perdent amb el pas del temps. El saber dels nostres avis i àvies en aquesta matèria és el que es vol posar en valor en un taller que impulsen l'Ajuntament d'Altafulla i l'Hort de La Sínia aquest dissabte 29 d'abril.

El responsable d'aquesta entitat altafullenca, Joan Vives, assegura que la societat està tendint cada cop a voler curar-se ràpid amb medicaments farmacèutics quan hi ha remeis naturals que poden donar una resposta efectiva a aquests mals i tot respectant el cos.

En el taller programat aquest dissabte es vol posar en pràctica aquesta saviesa popular perquè tothom pugui fer-se a casa una petita farmaciola natural i aprofitar els recursos que tenim a l'abast per posar remei a malestars de tipus digestiu, nerviós, muscular, dermatològic o circulatori, entre altres.

Es farà ús de plantes com farigola, sàlvia, espígol, romaní o tarongina, que es poden trobar tot passejant pel nostre entorn o bé cultivar-les a casa. S'aprendrà a fer elaboracions com infusions, maceracions o decoccions i també usar els poders dels olis essencials extrets d'aquestes plantes per fer aromateràpia.

El taller està dirigit a les persones empadronades a Altafulla i és gratuït. Tindrà lloc a les instal·lacions de l'Hort de La Sínia aquest dissabte 29 d'abril d'11h a 13h.

Per altra banda, l'endemà, com cada últim diumenge de mes, l'Hort de La Sínia tornarà a obrir per donar a conèixer aquest espai i tot l'entorn de la desembocadura del Gaià a aquell qui ho desitgi. Per a fer la visita guiada es demana una col·laboració de 3 euros.
Joan Vives, responsable de l'Hort de la Sínia
Joan Vives, responsable de l'Hort de la Sínia
Social
Et recomanem
La vida de les elits vora Tarraco
11 de gener d'11h a 12.30h a la Vil·la dels Munts
Organitza: MNAT
Contacontes i manualitat
14 de gener a les 17h a la Biblioteca Municipal
Amb la Dina Acharoui i Adriana Molina, alumnes de 4t. d'ESO
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla