Foto: Ajuntament d'Altafulla
12 de gener del 2018
L’Ajuntament d’Altafulla presenta dues al·legacions al projecte de prolongació de l’autovia A-7
El consistori demana al Ministeri de Foment que es mantingui l’enllaç amb Brises del Mar i dos dels camins rurals que es veuran afectats
L’Ajuntament d’Altafulla ha presentat dues al·legacions al projecte provisional de prolongació de l’autovia A-7 en el tram entre La Móra i la Pobla de Montornès, que ha de transcórrer per Altafulla. El període d’exposició pública finalitzava aquest dimecres 10 de gener.
El text que el consistori ha fet arribat a la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment fa referència, d’una banda, a l’enllaç d’aquest nou tram amb Altafulla, i de l’altra, a la necessitat de mantenir els camins rurals afectats en consonància amb les característiques de l’entorn natural que els envolta.
Quant a la primera, es tracta de l’enllaç denominat ‘Altafulla’, tal i com consta al projecte, i que, el Ministeri de Foment té la intenció d’eliminar. Actualment, aquest enllaç correspon a una via que connecta el poble amb la urbanització Brises del Mar i el nord del municipi, molt transitat pels veïns de la zona en aquests darrers anys a causa de l’increment de població de la localitat. El consistori també demana que s’executin les obres complementàries d’adequació del vial que dóna servei a aquest enllaç, definides en el projecte del vial nord d’accés al municipi.
En referència a la segona al·legació, l’Ajuntament d’Altafulla sol·licita que els dos camins rurals, denominats en el projecte ‘Eje-82’ i ‘Eje-84’, es mantinguin i romanguin en consonància amb les característiques de l’entorn natural que els envolta com és la muntanya de Sant Antoni.
Aquests vials, que actualment no estan pavimentats i que tenen un marcat caràcter rural, són utilitzats majoritàriament per senderistes i ciclistes, i al mateix temps, permet als serveis de seguretat municipal controlar l’accés de vehicles en aquest entorn natural.
L’alcalde, Fèlix Alonso, ha apuntat que la pavimentació d’aquests vials, o la transformació d’aquests perquè els vehicles hi puguin accedir de manera més fàcil i còmode, no només perjudicaria la integració d’aquests camins en l’entorn natural, sinó que també produiria un augment dels abocadors incontrolats amb vessaments de restes d’obra i electrodomèstics, que ja pateix aquest espai natural.
Tot i aquesta intenció de voler incidir en el projecte amb la presentació d’aquestes dues al·legacions que pretenen afavorir la situació al municipi, el batlle s’ha mostrat satisfet amb la solució que finalment reconeix el Ministeri de Foment. Ha recordat que es tracta d’una reivindicació dels alcaldes del Pacte de Berà, així com de la ciutadania, que espera que “desencalli el problema de retencions a l’entrada de l’AP-7 a Torredembarra i les llargues cues, i redueixi l’elevada sinistralitat”.
Una altra de les qüestions pendents que encara hi ha sobre la taula a l’entorn de l’N-340 és el desviament obligatori de camions a l’AP-7, al qual el Ministeri de Foment es va comprometre el passat mes d’agost. Una mesura que s’havia d’aplicar aquest mateix mes de gener, però que encara no ha arribat.
Els alcaldes del Pacte de Berà enviaran una carta al ministre Íñigo De la Serna perquè fixi una data per a la seva aplicació. És l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, qui s’encarrega de coordinar la missiva amb la resta de batlles, que esperen complementar-la properament amb alguna altra acció que doni força al contingut de la mateixa.
Fèlix Alonso ha explicat que està en contacte amb el cap de gabinet del ministre amb la voluntat que els respongui el més aviat possible i fixi aquesta data abans de Setmana Santa.
L’acord, més enllà del desviament obligatori de camions, també contempla la bonificació del 100% per a la resta de vehicles, dins d’un període de 24 hores i amb entrada i sortida des del mateix punt.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla