Foto: Diputació de Tarragona
14 de febrer del 2024
L’Ajuntament d’Altafulla signa un any més el Conveni Córner de la Diputació
A l’edició que ve podria sumar-s’hi el Consorci Turístic del Baix Gaià, actualment gairebé inexistent i que ara s’intentarà reactivar
Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del Conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany l’han signat 32 ens públics locals, entre els quals hi havia l’Ajuntament d’Altafulla representat pel regidor de Turisme Tomàs Serra, i associacions empresarials i ens privats. S’hi ha incorporat novament l’Ajuntament de Salou i s’hi han afegit l’Ajuntament de Valls i la Mancomunitat pel Desenvolupament Integral del Territori (MIDIT Terres de Mestral). En aquest sentit, Serrà ha fet referència al fet “d’aglutinar esforços en una mateixa direcció”.
Tomàs Serrà ha avançat a Altafulla Ràdio que fins i tot de cara a la propera edició del Conveni Córner de la Diputació podria arribar a sumar-s’hi el Consorci Turístic del Baix Gaià. Un organisme, aquest, que si a dia d’avui no s’ha dissolt en la seva totalitat poc li falta, donat que alguns municipis de la subcomarca hi van deixar de contribuir i el seu funcionament es va estancar. Ara, ha explicat Serra, es treballarà per posar-lo de nou en marxa.
El Conveni Córner, que enguany arriba a la 19a edició, permetrà que tots els participants tinguin presència en 5 fires nacionals, estatals i internacionals: ITB (Berlin-Alemanya), WTM (Londres-Regne Unit), FITUR (Madrid), B-Travel (Barcelona) i Navartur (Pamplona), i en una campanya de comunicació conjunta, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguin participar en aquestes accions independentment de la seva dimensió i a preus competitius.
La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2024 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de més de 400.000 euros. El Patronat de Turisme de la Diputació assumeix gairebé el 70% de la inversió i destinarà 142.000 euros a les fires i promocions i 140.000 euros a comunicació i màrqueting. La resta de signants aporten globalment el 30% restant: 124.700 euros.
Tomàs Serra, regidor de Turisme d'Altafulla
Tomàs Serra, regidor de Turisme d'Altafulla