Foto: Ajuntament de Creixell
05 de setembre del 2025
L’Ajuntament de Creixell busca immergir els infants en el folklore local de cara a la Festa Major
De la mà de la biblioteca, organitza dos tallers per fer tabals de corda i uns capgrossos que faran créixer el Seguici Popular
L’Ajuntament de Creixell continua preparant la Festa Major del Santíssim Sagrament que tindrà lloc del 19 al 21 de setembre. Recordem que es tracta d’una de les celebracions més arrelades del municipi, també coneguda com la Festa del Pa Beneït, que històricament marcava la fi de la verema i avui manté viu el seu esperit popular i comunitari.
De cara a la cita, el consistori, a través de la biblioteca municipal, organitza aquest cap de setmana una nova edició del mercat de segona mà en el qual s’inclou dos tallers familiars. El dissabte 6, a les 11.30h, els infants podran fer el seu tabal per a la Festa Major de la mà dels tabalers dels Diables de Creixell. Mentre que el diumenge 7, a la mateixa hora, es farà un taller de capgrossos per al Seguici Popular.
El regidor de Cultura, Francesc Sentís, ha explicat en declaracions a Altafulla Ràdio, que ambdues propostes tenen l’objectiu “d’intentar que els infants s’involucrin amb el folklore local i les iniciatives que es pretenen tirar endavant” des de l’Ajuntament i les entitats per dinamitzar encara més el municipi.
Per tant, el seguici creixellenc augmentarà enguany amb aquests capgrossos, que poden adherir-se a la colla gegantera per facilitar la participació dels infants del poble. També amb la bèstia de foc que els diables estrenaran, precisament, en aquestes festes de setembre. Hi ha força expectació per veure quin tipus de figura representaran finalment.
Sentís pensa que aquestes propostes poden reflectir el repunt de l’interès per formar part de les entitats culturals i folklòriques del poble. El repte, assegura, és que no sigui una cosa puntual i que es consolidin dins del seguici popular.
Els interessats a assistir al mercat de segona mà i als dos tallers només s’han d’adreçar al pati de la Biblioteca Municipal, a l’avinguda Navarra, al costat del camp de futbol. La cercavila del seguici popular de Creixell tindrà lloc el dissabte 20 de setembre amb els gegants Gilmundo i Minerva i els nous capgrossos. Posteriorment, els diables descobriran la bèstia de foc amb els Aguilots de Bonastre com a padrins.
Francesc Sentís, regidor de Cultura
Francesc Sentís, regidor de Cultura