Foto: Ajuntament de Roda de Berà
23 de juny del 2026
L'Ajuntament de Roda de Berà reforça els serveis municipals amb nous vehicles adquirits a través de l’ACM
La brigada de neteja viària ha estrenat un camionet elèctric i una nova escombradora, i també s’han incorporat sis efectius més en règim de rènting
L'Ajuntament de Roda de Berà ha reforçat els serveis municipals amb nous vehicles adquirits a través de l’ACM. La brigada de neteja viària ha estrenat un camionet elèctric i una nova escombradora dins del procés de renovació de la flota municipal.
L'objectiu és potenciar els serveis municipals i continuar modernitzant la flota municipal. Es tracta d'un camionet elèctric Goupil G4 i d'una escombradora Hako Citymaster 2250, que s'incorporaran de forma immediata a les tasques de neteja dels carrers del municipi.
El camionet és un vehicle industrial 100% elèctric destinat al transport de material, eines i equips de treball, una incorporació que contribuirà a reduir les emissions associades als serveis municipals i a avançar cap a una mobilitat més sostenible. Pel que fa a la nova escombradora, permetrà millorar l'eficiència de la brigada de neteja viària.
Aquesta actuació forma part d'un procés més ampli de renovació del parc mòbil municipal impulsat a través de la central de compres de l'Associació Catalana de Municipis. Mitjançant aquesta eina, l'Ajuntament també ha adquirit una furgoneta elèctrica Nissan Townstar destinada a la brigada de lampisteria.
Paral·lelament, també s'han incorporat sis vehicles més en règim de rènting per reforçar diferents serveis municipals: dues escombradores per a la brigada de neteja viària, un camió bolquet per a aquest mateix servei, un camió cistella per a la brigada de lampistes, una furgoneta Renault Trafic per a la brigada de paleteria i una furgoneta elèctrica Renault Kangoo E-Tech destinada igualment a aquest servei.
Amb aquesta renovació, el consistori reforça els recursos materials de les brigades municipals, millorar l'eficiència dels serveis públics i avançar en la incorporació progressiva de vehicles zero emissions a la flota municipal.