Foto: Ajuntament de Torredembarra
01 de setembre del 2026
L’Ajuntament de Torredembarra inverteix 34.800 euros en netejar i protegir el solar de l’antiga Pirelli
El consistori ha actuat de manera subsidiària davant la impossibilitat de localitzar els propietaris i ara iniciarà accions judicials per recuperar el cost dels treballs
L’Ajuntament de Torredembarra ha finalitzat els treballs de neteja i adequació del solar de l’antiga Pirelli, situat entre el camí del Moro i el carrer del Montsià. L’actuació ha tingut un cost de 34.800 euros i ha permès intervenir en una finca privada de més de 13.000 m2 que presentava problemes de salubritat i seguretat.
El consistori ha assumit els treballs de manera subsidiària després de no poder localitzar els propietaris perquè es fessin càrrec del manteniment de la finca. L’alcalde de Torredembarra, Raúl García, ha remarcat en declaracions a Ona la Torre la necessitat d’actuar davant l’estat dels terrenys i les molèsties que la situació provocava al veïnat.
El procediment administratiu es va iniciar el juny de l’any passat, quan es va obrir un expedient i es va ordenar als propietaris que netegessin el solar. Davant la manca de resposta, l’ordre es va publicar dues vegades al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), el 9 de gener i el 15 de maig d’enguany. Els serveis tècnics municipals van determinar que, si els titulars continuaven sense respondre, calia que l’Ajuntament assumís l’actuació per garantir unes condicions adequades de salubritat i seguretat. Com que es tracta d’una propietat privada, el consistori va sol•licitar autorització judicial el 22 de juny per poder-hi accedir. El permís va arribar a finals de juliol i els treballs s’han executat durant les darreres setmanes.
La intervenció ha consistit en la retirada de la vegetació i la runa acumulades, l’aplicació d’un tractament contra plagues i la instal·lació d’una tanca metàl·lica per evitar l’accés al recinte. Així ho ha explicat el regidor de Serveis, Vale Pino, en declaracions a Ona la Torre.
Un cop acabada l’actuació, l’Ajuntament iniciarà ara el procediment judicial corresponent per intentar recuperar els 34.800 euros que ha avançat. El manteniment de la finca en condicions adequades correspon als seus propietaris.
El planejament urbanístic municipal qualifica els terrenys com a urbanitzables, però el sector encara no s’ha desenvolupat i actualment no hi ha cap projecte concret sobre la taula. Entre les dificultats per impulsar-ne el desenvolupament hi hauria les càrregues urbanístiques associades al sector, ja que el planejament preveu que els propietaris assumeixin el cost de determinades connexions d’infraestructures, un factor que pot reduir la rendibilitat d’una eventual operació urbanística.
Raúl García, alcalde de Torredembarra
Vale Pino, primer tinent d'alcalde i regidor de Serveis Tècnics de Torredembarra