Foto: Ajuntament de Torredembarra (arxiu - Anna F.)
20 de maig del 2026
L’Ajuntament de Torredembarra tramita 287 informes de vulnerabilitat en l’últim mes per la regularització d’estrangers
La mesura ha suposat una càrrega de treball extraordinària que no s’ha tingut en compte a l’hora d’impulsar-la, segons reclama el consistori
L’Ajuntament de Torredembarra ha tramitat 287 informes de vulnerabilitat, en el marc del procés extraordinari de regularització de persones estrangeres. Aquest és un dels documents que pot ser necessari a l’hora de realitzar els tràmits.
En el cas de Torredembarra, les sol·licituds s’han registrat a través de l’OAC, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, que ha traslladat els expedients a la regidoria d’Acció Social i Igualtats. Són els tècnics d’aquest departament qui després han fet l’avaluació dels casos, han fet les entrevistes pertinents i han acabat expedient els certificats de vulnerabilitat.
El procés de regularització es va obrir fa aproximadament un mes, el 16 d’abril i va comportar un increment en el nombre de sol·licituds habituals que registra l’Ajuntament. Això ha obligat a adaptar ràpidament els serveis i habilitar els mecanismes necessaris per facilitar els tràmits.
L’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, ha exposat que s’ha pogut de donar resposta a totes les peticions i que ara l’activitat ja s’ha normalitzat.
Pino ha demanat que les administracions superiors tinguin en compte als ajuntaments a l’hora de legislar, ja que aquesta regularització ha implicat un augment de feina considerable.
Segons apunten des de l’Ajuntament, en tres setmanes s’ha donat resposta a totes les sol·licituds presentades. Més enllà de la regularització de les persones migrants, des de la Regidoria d’Acció Social i Igualtats es recorda la importància de prestar atenció als requisits de renovació de la documentació, realitzar formació d’acollida i d’aprenentatge de la llengua, així com mantenir una cerca activa de feina que permeti millorar la situació laboral i accedir a contractes de treball.
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Vale Pino, alcalde de Torredembarra