Notícies
Foto: Turisme de Torredembarra
22 d'octubre del 2026
L’Ajuntament de Torredembarra valora l’ampliació dels fons del Pla de Barris com una oportunitat per accedir-hi
El projecte de reforma del nucli antic torrenc està a l’espera que es resolgui l’actual convocatòria, que s’allargarà unes setmanes
El Govern català ha ampliat fins als 300 milions d'euros la segona convocatòria del Pla de Barris. S’hi afegeixen, doncs, 100 milions més dels que s’havien previst inicialment. En aquesta segona convocatòria s’hi han presentat 117 municipis, entre ells Torredembarra.

Aquesta ampliació de pressupost podria afavorir els interessos de la Torre, perquè hi haurà més recursos per repartir i es podrien seleccionar més projectes. De fet, la resolució s’esperava per aquest mes d’octubre, però encara tardarà unes setmanes en arribar. La Generalitat està acabant d’avaluar totes les propostes que s’han presentat.

Fa unes setmanes, en declaracions a Ona la Torre, el primer tinent d’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, diu que estan expectants, perquè si el projecte torrenc és escollit això condicionarà el pressupost municipal de l’any vinent i els següents.

S’ha de tenir en compte que el Pla de Barris suposaria una inversió de 12,4 milions d’euros a Torredembarra, dels quals la Generalitat n’aportaria un 70%. La resta hauria de sortir de les arques municipals.

El projecte torrenc del Pla de Barris contempla una quarantena d’actuacions al Nucli Antic.
S’hi contemplen intervencions al Castell, a les places de la Vila i l’Escorxador i la rehabilitació de l’Antic Ajuntament per convertir-lo en la casa de la cultura popular. També recull programes d’ajut per impulsar la rehabilitació d’habitatges.

L’any passat, a la primera convocatòria es van escollir 20 projectes per rebre una ajuda total de 232 milions.
Vale Pino, primer tinent d'alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Conferència ‘La guerra del Francès a Altafulla’
23 d'octubre a les 19:30h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
25 d'octubre a les 11h des de davant del Club Marítim Altafulla
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla