30 d'agost del 2016
L’Ajuntament sancionarà les persones que no compleixin la normativa de la recollida de brossa i la neteja viària
El regidor de Serveis, Micha Preuss, ha fet un balanç positiu de l’estiu, però ha lamentat l’increment dels actes d’incivisme
L’increment de població a Altafulla durant els mesos d’estiu obliga l’Ajuntament a incrementar el servei de recollida de brossa durant aquests dos mesos de major afluència de visitants i turistes, que se sumen als vilatans habituals.
Un reforç que enguany ha consistit en una recollida diària de totes les fraccions que, segons el regidor de Serveis, Micha Preuss, “s’ha adequat a les necessitats del municipi i de la ciutadania”. Aquest reforç ha tingut un cost addicional de 6.537 euros mensuals, una despesa que Preuss considera “absolutament necessària”. S’han recollit prop de 21.000 m3 que, dividits entre unes suposades 15.000 persones, representen una quantitat de 360kg per càpita al mes. Una xifra que, segons ha explicat el regidor, no queda gaire lluny dels entre 550 i 600 quilos que una persona produeix al llarg de tota la resta de l’any.
El consistori també ha reforçat el servei de recollida amb un vehicle especial de plataforma durant 6 hores al dia que ha netejat les àrees, i ha recol·locat el que s’havien dipositat en el lloc equivocat o fora dels contenidors.
També durant els quinze dies més forts de l’estiu, s’ha realitzat una neteja especial i un buidat de papereres cada dia al Barri Marítim, que ha tingut un cost addicional de 5.300 euros. Tot plegat, reforçat també amb una recollida porta a porta de paper i cartró i de fracció orgànica als diferents establiments de la zona.
A tots aquests serveis addicionals cal sumar-hi també la màquina escombradora que l’Ajuntament va adquirir el passat mes de gener i que també suposa un reforç respecte altres anys.
El regidor Micha Preuss reconeix haver estat “molt a sobre”, tant del servei de recollida d’escombraries com de la neteja viària, i en fa una valoració positiva. Tot i això, ha lamentat l’increment de les accions incíviques durant les darreres setmanes.
S’ha queixat de bosses de brossa fora dels contenidors quan estaven buits, i ha criticat que algunes persones confonguin les illes amb una deixalleria i hi dipositin andròmines, així com que alguns comerços deixin cartons sense plegar als peus dels contenidors. També ha lamentat les bosses de brossa que últimament s’han pogut veure dins de diferents papereres.
A nivell de recollida selectiva, també ha recriminat que se’n fa un mal ús, i un descens dels registres en els darrers cinc anys. En aquest sentit, l’edil ha recordat que “separar la brossa no és una opció, sinó una obligació dels ciutadans”.
És el Consell Comarcal qui gestiona el servei de recollida de la brossa a través d’un conveni amb l’Ajuntament. Un acord que s’haurà de renovar en els propers mesos ja que la concessió finalitza el 31 de desembre. Micha Preuss ha avançat que “el nou contracte inclourà bonificacions per les fraccions reciclables, com ara paper, vidre, i envasos lleugers”.
Són molts els esforços que l’Ajuntament i, més concretament, la regidoria de Serveis, dedica a la recollida selectiva i a la neteja viària. L’ordenança de civisme, les campanyes de conscienciació i les apel·lacions constants a la ciutadania, però, semblen insuficients, tal i com demostren els elevats casos d’incivisme que s’estan detectant al llarg dels darrers mesos, que influeixen en el dia a dia dels vilatans i deterioren la imatge d’Altafulla.
Per posar fi a aquesta situació, la voluntat del consistori, segons ha avançat Micha Preuss, és “realitzar controls més estrictes, i sancionar aquelles persones que no compleixin la normativa”. El regidor, però, és conscient de la dificultat d’identificar els infractors, i ha demanat “la implicació i la responsabilitat de cadascú de nosaltres”.
Micha Preuss, regidor de Serveis
Micha Preuss, regidor de Serveis
Micha Preuss, regidor de Serveis