04 d'abril del 2018
L’alcalde d’Altafulla celebra les bonificacions a l’AP7, però troba a faltar la línia Reus-Roda als PGE
Altres partides que podrien beneficiar el municipi són les destinades a aturar la regressió de la costa, a protegir i recuperar els sistemes litorals, i a millorar l’accés i ús públic de la costa en Tarragona
“Molts projectes i poca execució”. Així és com ha definit als micròfons d’Altafulla Ràdio l’alcalde d’Altafulla i diputat d’En Comú Podem al Congrés, Fèlix Alonso, el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat per a l’exercici 2018.
Uns comptes que destinen a Catalunya 1.349,59 milions d’euros en inversions, 200 milions d'euros més que el 2017. En el cas de Tarragona i les Terres de l’Ebre, la partida ascendeix als 271,29 milions d'euros.
Com a punts positius pel nostre territori, el batlle altafullenc n’ha destacat les bonificacions a l’AP-7. Els trams bonificats seran, entre Peñíscola i l’Hospitalet de l’Infant, i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès. Els vehicles pesants que es desviïn per l’autopista tindran una bonificació del 42,5% del peatge en el cas de trajectes llargs, i del 50% els locals. Els residents que circulin amb vehicles lleugers entre Alcanar i Vilafranca durant 24 hores com a màxim quedaran exempts de pagar peatge.
Una partida pressupostària que dóna resposta a la demanda dels alcaldes del Pacte de Berà i al compromís que va adoptar amb ells el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. L’alcalde d’Altafulla ha reconegut la lentitud dels tràmits administratius, però espera que “algunes d’aquestes partides es puguin aplicar abans de l’estiu sense la necessitat d’haver aprovat els Pressupostos”.
El desdoblament de l’A-7 al seu pas per Altafulla, que enllaçarà de forma directa amb l’AP-7, és un altre dels aspectes a destacar. Fèlix Alonso ha celebrat una partida de 5 milions d’euros per un projecte que es preveu que es liciti a principis del 2019.
Altres partides que podrien beneficiar Altafulla són les destinades a aturar la regressió de la costa, a protegir i recuperar els sistemes litorals, i a millorar l’accés i ús públic de la costa a Tarragona. La partida de 2 milions d’euros pensada pel Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) també podria acabar beneficiant la Vil·la romana dels Munts d’Altafulla.
En matèria ferroviària, Fèlix Alonso ha celebrat que les inversions del pressupost d'Adif gairebé equiparen les del ferrocarril convencional a l’Alta Velocitat amb un total de 27,89 milions d'euros per a Rodalies i 11,51 per al Corredor Mediterrani.
Per contra, però, troba a faltar el projecte per reobrir la línia Reus-Roda per mercaderies i passatgers, el bypass perquè els trens d’altes prestacions no deixin de passar per Tarragona ciutat, i el projecte d’estació intermodal. Unes partides que ha titllat “d’importantíssimes per al desenvolupament del nostre territori i que intentarem treballar perquè no s’oblidin”.
Fèlix Alonso tampoc oblida una possible subvenció del Ministeri de Foment per tirar endavant les obres de remodelació de l’antic Hospital. Una fita “difícil”, però que reconeix que faria realitat un dels seus somnis.
Sigui com sigui, ara toca treballar en les esmenes perquè tots aquests aspectes quedin recollits als Pressupostos.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés