Notícies
Foto: ANC
02 de setembre del 2024
L'ANC d'Altafulla destaca la unitat de la convocatòria d'enguany per atraure milers de persones a les manifestacions de la Diada
L'ofrena floral al Clot de Torrell centrarà l'acte institucional a la vila i a la tarda es preveu l'assistència de desenes d'altafullencs a la manifestació descentralitzada
Un setembre més arriba una de les cites més importants per al país, com és la celebració de la Diada Nacional de Catalunya i a Altafulla es viurà amb l'acte institucional tradicional davant el monument del Clot de Torrell i la coincidència amb el dia gran de la Festa Major Petita. Tot plegat en un any, sobretot uns últims mesos, força convuls en el moviment independentista. És per això que, malgrat les divergències entre els partits i diferents sectors d'aquest moviment, enguany destaca, precisament, la unitat de la convocatòria de la manifestació de l'11 de setembre. Així ho posa de relleu el coordinador de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) a Altafulla, Ramon Salvans.

Una manifestació unitària que es fa de manera descentralitzada i que permetrà que els altafullencs i altafullenques que ho desitgin la puguin viure a Tarragona mateix, on es preveu que s'hi traslladin desenes de veïns. No hi haurà autobús col·lectiu per fer-ho, però s'espera que la majoria pugui trobar-se pels carrers de la capital tarragonina.

Pel que fa a l'assistència de gent als actes de commemoració de la Diada, Salvans considera que la situació política actual, amb un cert desànim pels independentistes, pugui ser també, un "estímul" per reivindicar la llibertat del país i mostrar l'oposició a l'actual govern de Salvador Illa.

Enguany el lema 'Tornem als carrers' ha estat l'escollit per celebrar la Diada Nacional de Catalunya i per convidar tothom a participar i a sortir al carrer i denunciar "les conseqüències nefastes de la dependència i els greuges que sofrim pel fet de pertànyer a l'Estat espanyol i que estan estretament vinculats a l'espoli continuat que pateix Catalunya". L'organització de la Diada unitària correspon conjuntament a ANC, Òmnium Cultural, l'AMI, el Consell de la República, la Intersindical i el CIEMEN.

Les manifestacions s'iniciaran a les 17h tant a Tarragona com a Tortosa, Lleida, Barcelona i Girona.
Ramon Salvans, coordinador de l'ANC d'Altafulla
Ramon Salvans, coordinador de l'ANC d'Altafulla
Social
Et recomanem
XV Trobada de Centres d'Estudis
17 d'octubre a les 9h a la sala de plens de l'ajuntament
Amb entitats del Camp de Tgn, el Priorat i la Conca de Barberà
Concert del cicle Altafujazz amb Sereia Tarragona
24 d'octubre a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: OilJazz
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla