Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
08 de novembre del 2022
L'Arxiu Municipal de Torredembarra rep una col·lecció de fitxes de Josep M. Guasch 'Xillo' que recopilen el llenguatge mariner i dels pescadors
La donació l'ha fet efectiva la vídua i la filla amb la voluntat que es conservin i divulguin entre els investigadors i la societat
L'Arxiu Municipal de Torredembarra ha rebut recentment la donació d'una col·lecció de 3.500 fitxes que recopilen el llenguatge mariner i dels pescadors de la zona, les quals van ser elaborades pel torrenc Josep Maria Valls Guasch «Xillo», al llarg de la seva vida i també carpetes amb documentació d'interès sobre temes relacionats.

La regidora de Cultura i de Patrimoni, Núria Batet, ha explicat que la donació l'ha fet efectiva la vídua i la filla de Josep Maria Valls, Maria Teresa Llorach i també Janina Valls, amb la voluntat que quedin dipositades a l'Arxiu Municipal per a la seva conservació i divulgació entre els investigadors i la societat en general.

Per aquest motiu, Núria Batet ha agraït a la família la seva generositat i, al mateix temps, anima a torrencs i torrenques que disposin de documents o altres materials d'interès contactin amb l'Arxiu Municipal i així poder garantir la conservació de la memòria històrica local.
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla