Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
05 d'abril del 2017
L’associació AICEC-ADICAE dóna a conèixer la situació actual de les clàusules sòl a Altafulla
La cita d’aquest dimarts s’emmarca dins del calendari de conferències que programa periòdicament la regidoria de Comerç i Consum
L’Escola d’Adults Aldara d’Altafulla ha estat l’escenari aquest dimarts a la tarda d’una xerrada sobre les clàusules sòl. Una conferència impulsada des de la regidoria de Comerç i Consum de l’Ajuntament d’Altafulla, que ha anat a càrrec de l’Associació d’usuaris de bancs, caixes, i assegurances de Catalunya (AICEC-ADICAE). Una organització en defensa de les persones consumidores que lluita per canviar el model de consum actual, més encarat a les persones consumidores que no pas a les grans empreses i entitats.

En el cas concret de les clàusules sòl, el passat 21 de gener es va aprovar un Reial Decret Llei de mesures urgents de protecció de persones consumidores en matèria de clàusula sòl. Abans, al mes de desembre, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) va resoldre que s'han de retornar totes aquelles quantitats cobrades de forma indeguda. Davant d’aquesta resolució, però, existeixen certes entitats que retornen aquestes quantitats només a aquelles persones que les reclamin. Un fet pel qual des de l’ AICEC-ADICAE consideren “vital” que totes les persones consumidores en tinguin coneixement. Aquest, de fet, ha estat el principal objectiu de la xerrada d’aquest dimarts a Altafulla, de la qual, el regidor responsable de l’àrea, Jaume Sànchez, n’ha fet un balanç molt positiu. N’ha destacat el “dinamisme” de la conferenciant, així com les “consultes detalles i personalitzades” que s’hi han dut a terme.

La cita d’aquest dimarts s’emmarca dins del calendari de conferències que programa al llarg de l’any la regidoria de Comerç i Consum de l’Ajuntament d’Altafulla. Ara ja treballa en noves propostes conjuntes amb la URV Emprèn.
Jaume Sánchez, regidor de Comerç i Consum
Social
Et recomanem
XLII Festa de l'Olla
11 de maig a les 13:30h al parc del Comunidor
Tiquets: Estanc Pijuan, Forn Nogués, Of. de Turisme i Ajuntament
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla