Notícies
Foto: Associació Mediambiental La Sínia
23 de febrer del 2018
L’Associació Mediambiental La Sínia recupera una de les calaixeres de pedra seca de la muntanya de Sant Antoni
L’activitat tindrà lloc aquest dissabte a partir de les 10h, i anirà a càrrec del margeter Xavier Jové
Les construccions de pedra seca seran protagonistes aquest cap de setmana a Altafulla. De fet, la seva rellevància és més que evident al nostre territori, sent una de les tipologies més típiques i de gran influència en la formació del nostre paisatge agrícola durant segles, no només d’Altafulla sinó d’arreu del Baix Gaià.

L’Associació Mediambiental La Sínia d’Altafulla ha promogut la preservació d’aquest tipus de construccions al llarg dels darrers anys. Un exemple n’és la recuperació d’una de les barraques de la muntanya de Sant Antoni, que va dur a terme ara fa dos anys.

Al municipi n’hi ha una quarantena i la voluntat de l’entitat és poder-les reformar en un futur. La seva prioritat, però, passa ara per la restauració d’una de les calaixeres d’aquest tipus de construcció, també de la muntanya de Sant Antoni. L’acció es desenvoluparà aquest dissabte en el que esdevé un dels terrenys de custòdia de l’entitat, dins del programa d’accions de conservació de patrimoni municipal.

L’activitat s’iniciarà a les 10 del matí davant de l’Ermita de Sant Antoni, i anirà a càrrec del margeter Xavier Jové.
Anna Arall, coordinadora de voluntariat
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla