12 de desembre del 2024
L'Associació Mediambiental La Sínia rep una subvenció de la Generalitat per millorar la preservació de la conca del riu Gaià
L'ajut s'emmarca en la convocatòria del departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, que destina 1,4MEUR per la gestió d'espais naturals a Tarragona
La gestió de la conca del riu Gaià que té en custòdia l'Associació Mediambiental La Sínia, comptarà amb el suport econòmic de la Generalitat en forma d'una subvenció. Aquesta permetrà dotar de fons, durant quatre anys, les accions que du a terme l'entitat altafullenca al llarg de tot el recorregut d'aquest riu.
El director general de Polítiques Ambientals i Medi Natural, Marc Vilahur, així ho ha destacat en una visita al pantà del Gaià on ha anunciat aquesta línia d'ajuts que, en el conjunt de la demarcació suposa una aportació d'1,4 MEUR, si bé l'aportació a La Sínia no s'ha concretat. Vilahur ha destacat que a través d'aquests ajuts, s'estableix una coordinació entre les entitats que es fan càrrec d'espais naturals del territori alhora que la Generalitat també s'hi implica en la gestió d'una manera més directa, especialment en aquells indrets que no compten encara amb un òrgan de gestió oficial. Així, en el cas del Gaià, s'asseguren que la tasca desenvolupada per la Sínia tingui continuïtat.
Per la seva banda, la presidenta de l'Associació Mediambiental La Sínia, Raquel Córdoba, exposa les línies d'actuació del projecte de l'entitat a la conca del riu i que seran subvencionades amb aquesta aportació. Es tracta d'incidir en la preservació de la biodiversitat de l'entorn, la implicació de la població en forma de voluntariat i la creació d'una taula de governança entre entitat, ajuntaments afectats, administracions i ens diversos, com l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA).
Pel que fa a accions concretes, s'apunta a l'elaboració d'una cartografia dels 68km del riu amb la col·laboració dels diferents municipis que es troben al llarg d'aquest recorregut. Igualment expliquen que es vol recuperar la caseta que hi ha ara en desús al pantà i que servirà com a punt d'informació.
Pel que fa a la demanda per revertir el pantà i millorar el cabal del riu, Vilahur ha emplaçat als interessats en la qüestió a esperar les conclusions de l'estudi que n'està fent l'ACA, del qual encara afirma no tenir-ne informació.
Marc Vilahur, director de Polítiques Ambientals i Medi Natural
Raquel Córdoba, presidenta de l'Associació Mediambiental La Sínia