Notícies
Foto: Google Maps
18 de febrer del 2026
L'Audiència de Tarragona celebrarà enguany cinc macrojudicis
Tres corresponen a la peça principal del cas Innova, el cas Inipro i el de la cooperativa de l'Aldea, i els altres dos tenen a veure un amb el tràfic de drogues i l’altre amb blanqueig de capital
L'Audiència de Tarragona celebrarà enguany cinc macrojudicis. Tres corresponen a la peça principal del cas Innova, el cas Inipro i el de la cooperativa de l'Aldea. Els altres dos són un macrojudici per tràfic de drogues i un altre sobre blanqueig de capitals, amb 42 acusats. El judici d’IQOXE haurà d’esperar l’any vinent. Així ho ha anunciat el president de l’Audiència de Tarragona, Joan Perarnau en el marc de la reunió de la sala de govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que s’ha fet aquest dimarts a Tarragona.

A la reunió s’ha constatat, un cop més la falta de recursos a l’administració de justícia, que està saturada i amb prou feines pot donar sortida els nous casos que arriben. Perarnau ha assenyalat que l’arribada de nous jutges, alguns acabats de sortir de l’escola judicial permetrà, almenys, cobrir baixes.

La presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Mercè Caso, ha celebrat que el Ministeri hagi aprovat l’arribada de 91 jutges nous a Catalunya i una norantena més l’any vinent. Considera, però, que per anar bé, haurien de ser catalans, per evitar que acabin demanant trasllats, com passa actualment. D’altra banda, ha reconegut que el desplegament de la llei d’eficiència judicial ha evidenciat que caldrà fer ajustos en alguns jutjats.

En la reunió de la sala de govern del TSJC s’ha confirmat que el mes vinent podria començar ja la construcció del Fòrum Judicial de Tarragona. Les obres duraran més de dos anys. El nou edifici permetrà unificar tots els jutjats que ara estan dispersos per la ciutat
Joan Perarnau, president de l’Audiència de Tarragona
Mercè Caso, presidenta del TSJC
Social
Et recomanem
Conferència ‘La guerra del Francès a Altafulla’
23 d'octubre a les 19:30h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
25 d'octubre a les 11h des de davant del Club Marítim Altafulla
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla