Notícies
Foto: Arxiu
14 d'octubre del 2021
L’Estat preveu 280 milions d’euros en inversions a la demarcació de Tarragona
La major inversió serà de 70 milions d’euros per implantar l’alta velocitat entre València i Vandellòs
Els pressupostos generals de l’Estat preveuen 280 milions d’euros en inversions a la demarcació de Tarragona. Aquesta xifra representa un descens del 31% respecte els comptes d’enguany. La majoria de diners van destinats a l’alta velocitat i l’A-27.

Segons el projecte de pressupostos, l’Estat destinarà l’any vinent 70 milions d’euros per implantar l’alta velocitat entre València i Vandellòs. La segona partida més important que figura als comptes, és la de la darrera fase d’obres de l’A-27: es destinaran 23,4 milions d’euros al tram que queda per acabar entre Valls i Montblanc.

Els pressupostos generals de l’Estat també inclouen 18 milions pel tercer fil entre Vila-seca i Castellbisbal. A més, destaquen 42 milions d’euros per diferents obres al Port de Tarragona i uns 10 milions d’euros per a construir els nous magatzems de residus radioactius a Ascó i Vandellòs.
Finalment, el Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic farà diferents treballs a la costa. Es destinaran 230 mil euros al control de la regressió i més de mig milió per a la reposició i conservació del litoral.

La Ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha explicat , però, que s’hi han de sumar 200 milions, que deriven d’un deute reconegut pel Tribunal Suprem. Montero afirma que amb aquesta aportació ja es compleix la disposició addicional tercera de l’Estatut, amb una aportació estatal equivalent al PIB.

La titular d'Hisenda ha destacat que en els últims quatre anys la inversió contemplada als PGE a Catalunya ha estat un 37,6% superior a la dels últims quatre anys del PP de Mariano Rajoy.
Social
Et recomanem
XLII Festa de l'Olla
11 de maig a les 13:30h al parc del Comunidor
Tiquets: Estanc Pijuan, Forn Nogués, Of. de Turisme i Ajuntament
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla