Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
22 de juliol del 2025
L’exigència per al trasllat del pas de trens de mercaderies a l’interior arriba al Ple de Torredembarra
Des del consistori s’ha demanat al Ministeri de Transports una reunió urgent arran de l’incident a l’estació del passat dimarts
Les reivindicacions per evitar que els trens de mercaderies passin per la línia de la costa han arribat aquest dilluns al ple de Torredembarra. Ho han fet a través d’una intervenció ciutadana a l’inici de la sessió i tot just sis dies després de l’incident amb un tren que va obligar a desallotjar preventivament l’estació de la Torre.

Amb tot, la pregunta es va entrar per registre abans de l’avaria del tren el passat 15 de juliol, que també va obligar a aturar la circulació entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona. Es temia que hi hagués una fuita perillosa, encara que finalment va ser una falsa alarma. En nom dels veïns de la zona ha intervingut Jaume Estévez, que ha reclamat a l’Ajuntament que faci pressió per aconseguir desencallar el projecte per buscar una alternativa per a les mercaderies per l’interior i també ha alertat del perill de situacions com la del passat dimarts.

Des del govern li ha respost l’alcalde Vale Pino, que ha reconegut que dimarts passat es va produir una situació d’incertesa fins que es va comprovar que no hi havia perill i ha destacat que la setmana passada van enviar una carta al Ministeri DE Transports i Mobilitat. En aquest sentit, ha assegurat que cal una solució i ha reclamat a l’administració estatal que mogui fitxa sense estar a l’expectativa d’esperar un consens complet del territori.

L’alcalde també ha mostrat el compromís de l’Ajuntament amb les reivindicacions que han portat a ple els veïns i ha comentat que una de les solucions viables seria el del by pass amb la via de l’AVE per permetre la circulació nocturna de mercaderies.
Jaume Estévez, veí de Torredembarra
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla