Notícies
18 de desembre del 2015
L’Hort de La Sínia d’Altafulla entrega a Càritas la primera cistella de productes frescos de l’Hort Social
En aquests tres mesos en funcionament, hi han pres part una desena de persones, i la intenció és donar-li continuïtat de cara a l’any vinent
El projecte d’Hort Social, impulsat per la regidoria d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament d’Altafulla, ha posat el punt i final aquest divendres al seu primer trimestre en funcionament. Es tracta d’un projecte subvencionat per a persones en atur i jubilades empadronades al municipi, que consisteix en gestionar un espai de 100 m² de l’Hort de la Sínia amb l’objectiu de participar com a voluntaris, gaudir del contacte amb la natura i experimentar els beneficis que comporta treballar la terra.

La regidora responsable, Eva Martínez, ha reconegut que ha costat posar-lo en marxa, però finalment han estat una desena les persones que han pres part d’aquesta primera edició de la iniciativa. Ara, des del consistori esperen poder-li donar continuïtat.

L’activitat la gestionen els responsables de l’Hort de la Sínia. Joan Vives també espera que tingui continuïtat de cara a l’any vinent. Durant aquests tres mesos, les tasques han girat entorn del manteniment de l’hort, d’un taller d’horticultura ecològica, del disseny i planificació d’un hort, del compostatge, de les plantes medicinals, dels sistemes de reg, i de les plagues i les malalties.

Una part de la producció generada en aquest hort va destinada a Càritas Altafulla. D’una banda, el projecte col·labora amb aquelles persones que es troben en situació d’atur; i de l’altra, en l’aportació d’aliments a les famílies més necessitades del municipi. Un gest que la presidenta de l’entitat, Carme Vives, considera de “gran solidaritat”.

Aquest divendres l’Hort de la Sínia ha fet entrega a Càritas de la primera cistella de productes. Tot un privilegi pels usuaris de l’entitat de poder disposar d’aliments frescos i de verdura i hortalisses acabades de collir.
Eva Martínez, regidora d'Acció Social
Joan Vives, responsable de l'Hort de la Sínia
Carme Vives, presidenta de Càritas Altafulla
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla