Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
20 de desembre del 2018
L’inici i el final de la variant de Torredembarra és un dels trams amb més accidents de vehicles pesants, segons el RACC
Pels vuit quilòmetres de la via hi circulen diàriament més de 24.700 cotxes, camions, furgonetes i motocicletes
El RACC ha presentat la 17a edició de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP, que analitza un any més l’accidentalitat a la xarxa viària catalana. El RACC i altres automòbil clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA) avaluen cada any amb aquesta metodologia les xarxes viàries de països de tot el món. A Catalunya, compta amb la col•laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, el Servei Català de Trànsit i la Diputació de Barcelona.

En l’àmbit local, l’estudi destaca que l’inici i el final de la variant de Torredembarra és un dels trams amb més accidents de vehicles pesants. En aquest sentit, dos dels deu trams amb més accidents de vehicles pesants pertanyen a la carretera N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona, que són el tram entre el final de la variant d’Amposta i el terme municipal de l’Ametlla de Mar; i el tram entre l’inici i el final de la variant de Torredembarra.
Aquest últim, i segons el RACC, aquest tram, de vuit quilòmetres, és un dels que té més risc d’accidents de vehicles pesants de Catalunya amb un volum de trànsit de 24.774 vehicles al dia, amb una mitjana anual d’accidents mortals i greus de vehicles pesants per quilòmetre de 0,12. Quant a percentatges, aquest tram de Torredembarra registra el 75 % d’accidents mortals i greus d’aquests vehicles al llarg de l’any, i que es concentren en només 8,09 km.

En l’àmbit català, l’estudi EuroRAP Catalunya 2018 destaca que el país té 2.195 km de carreteres amb risc alt o molt alt d’accident greu o mortal, i que el risc de patir un accident en una carretera convencional (amb un sol carril per sentit) és 4 vegades superior que a les autovies o autopistes. L’estudi també remarca que les motocicletes estan involucrades en el 43 % dels accidents amb morts i ferits greus en carretera però representen menys del 5 % de la mobilitat total.

EuroRAP és un consorci europeu que analitza el risc d’accidentalitat de les carreteres amb l’objectiu de millorar la seguretat viària. La seva metodologia relaciona el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha hagut els últims 3 anys en un tram de carretera amb la seva Intensitat Mitjana Diària de trànsit (IMD). L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions.
Social
Et recomanem
25a Fira de Nadal d'Altafulla
Del 13 al 15 de desembre a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Exposició ‘Això sí que té un nom'
Del 29 de novembre al 20 de desembre al passadís de La Violeta
Per cortesia de La Frontissa – Associació de Dones Feministes
Casal Cultural la Violeta
Programació de tardor: del 12 d'octubre al 28 de desembre
Programa i tickets a: www.casalvioleta.cat
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla