Notícies
Foto: Biblioteca d'Altafulla
29 de novembre del 2023
La Biblioteca d'Altafulla cerca voluntaris per llegir en veu alta a persones que no ho poden fer per diferents circumstàncies
El projecte pretén difondre el gust per la lectura alhora que s'ofereix una estona de companyia a persones grans de la vila
La Biblioteca Municipal d'Altafulla impulsa un projecte a cavall entre la difusió i promoció literària i l'activisme social. Es tracta de l'organització d'un grup de persones voluntàries que puguin acudir en diferents estones un dia a la setmana o amb una periodicitat que està encara per determinar, a llegir en veu alta a una persona que per si mateixa no 'pugui fer-ho. Bé perquè no sàpiga llegir o bé perquè sigui una persona gran que no pot desplaçar-se a la Biblioteca a gaudir de les diferents propostes que s'hi atresoren. Com explica la tècnica Sílvia Bajoz, la idea és fer arribar la lectura arreu i que si els lectors no poden anar a la biblioteca, sigui la biblioteca la que vagi a ells.

El projecte requereix la implicació de voluntaris i és per això que des del servei es fa una crida a aquelles persones que vulguin col·laborar a que s'hi posin en contacte. Igualment, des de la Biblioteca demanen a aquelles persones interessades a rebre aquesta lectura en veu alta, que facin el mateix. De moment ja s'han presentat a la seu del Vinyet dues persones que s'han ofert com a voluntàries i ara s'està començant a fer difusió de la iniciativa també a través del col·lectiu de gent gran i de la llar de jubilats. Es vol que les dificultats de mobilitat de les persones o les seves circumstàncies de salut, no siguin un impediment per "viatjar", ja que, com ha recordat Bajoz que deia una cèlebre escriptora nord-americana, Emily Dickinson, "per viatjar no hi ha millor nau que un llibre".
Sílvia Bajoz, tècnica de la Biblioteca d'Altafulla
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla