Notícies
Foto: Biblioteca d'Altafulla
29 de novembre del 2023
La Biblioteca d'Altafulla cerca voluntaris per llegir en veu alta a persones que no ho poden fer per diferents circumstàncies
El projecte pretén difondre el gust per la lectura alhora que s'ofereix una estona de companyia a persones grans de la vila
La Biblioteca Municipal d'Altafulla impulsa un projecte a cavall entre la difusió i promoció literària i l'activisme social. Es tracta de l'organització d'un grup de persones voluntàries que puguin acudir en diferents estones un dia a la setmana o amb una periodicitat que està encara per determinar, a llegir en veu alta a una persona que per si mateixa no 'pugui fer-ho. Bé perquè no sàpiga llegir o bé perquè sigui una persona gran que no pot desplaçar-se a la Biblioteca a gaudir de les diferents propostes que s'hi atresoren. Com explica la tècnica Sílvia Bajoz, la idea és fer arribar la lectura arreu i que si els lectors no poden anar a la biblioteca, sigui la biblioteca la que vagi a ells.

El projecte requereix la implicació de voluntaris i és per això que des del servei es fa una crida a aquelles persones que vulguin col·laborar a que s'hi posin en contacte. Igualment, des de la Biblioteca demanen a aquelles persones interessades a rebre aquesta lectura en veu alta, que facin el mateix. De moment ja s'han presentat a la seu del Vinyet dues persones que s'han ofert com a voluntàries i ara s'està començant a fer difusió de la iniciativa també a través del col·lectiu de gent gran i de la llar de jubilats. Es vol que les dificultats de mobilitat de les persones o les seves circumstàncies de salut, no siguin un impediment per "viatjar", ja que, com ha recordat Bajoz que deia una cèlebre escriptora nord-americana, Emily Dickinson, "per viatjar no hi ha millor nau que un llibre".
Sílvia Bajoz, tècnica de la Biblioteca d'Altafulla
Social
Et recomanem
XXVIII Nit de Piano i Poemes
30 d'agost a les 21:30h a la plaça de l'Església
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni i Diada Nacional
Del 4 al 13 de setembre
Informació i programació a: www.altafulla.cat/lapetita
Aquatló Altafulla 2026
11 de setembre a les 9:30h al Club Marítim
Organitza: Atletes d'Altafulla i Club Marítim Altafulla
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla