07 de gener del 2025
La bona campanya de Nadal fa minvar els estocs per a les rebaixes, que podrien oferir menys descomptes
Els botiguers es mostren optimistes respecte a aquest nou període comercial després de les festes
Els comerciants afronten les rebaixes amb menys estoc a les botigues després d’un “molt bon” Nadal i, per aquest motiu, no preveuen oferir “tants” descomptes com altres anys. La majoria d’establiments donen aquest dimarts el tret de sortida d’una nova campanya d’ofertes, que afronten amb “optimisme”. Així ho apunten en declaracions a l’ACN representants de la patronal Pimec Comerç i també l’associació d’eixos comercials i turístics Barcelona Oberta.
El president de Pimec Comerç, Antoni Torres, considera que “no serà per llançar coets, però sí que, donat les circumstàncies, creiem que serà una campanya prou bona” i, igualment, parla d’un ambient d’“optimisme conscient” entre els botiguers. Amb tot, la patronal de les petites i mitjanes empreses evita fer previsions de vendes i facturació, però assegura que percep “predisposició” dels consumidors.
Respecte d’altres períodes, les rebaixes d’enguany arriben amb els comerços donant per superat l’impacte de la pandèmia i pràcticament també el de la inflació. Així ho expliquen des de l’associació comercial Barcelona Oberta, des d’on també destaquen tres factors que han propiciat el bon desenvolupament de les vendes de desembre com són el temps, el calendari i perquè s’han vist més turistes del normal, sobretot asiàtics.
Tot plegat ha provocat que aquesta vegada les botigues arribin amb menys productes acumulats respecte d'altres anys i “potser no hi haurà tants descomptes”, com apunten des del sector.
El president de Pimec Comerç reivindica els establiments de proximitat i defensa que són “espais de confiança” que “no faran jocs de malabars amb els preus”. Igualment convida els ciutadans a reflexionar sobre el model de de ciutat o poble que volen en funció de si el seu comerç està en un eix comercial cèntric o bé als afores.
Per la seva banda, les organitzacions de consumidors aconsellen “fer un seguiment” dels preus per evitar caure en “falsos descomptes o fraus”. L’associació Facua alerta que hi ha marques que publiciten com a rebaixat un producte que realment no ho està. També explica que alguns establiments apugen els preus en els dies previs a la campanya de descomptes per després etiquetar-los com a rebaixats. A més, s’insta les autoritats competents a fer més inspeccions i publicar les sancions dels incompliments que es detectin.
Antoni Torres, president de Pimec Comerç