Foto: Diputació de Tarragona
05 de novembre del 2025
La Costa Daurada es promociona a la World Travel Market de Londres per impulsar els mercats britànic i irlandès
La destinació hi participa conjuntament a través de la modalitat Córner, que engloba diversos municipis, empreses i associacions turístiques
La marca turística Costa Daurada es promociona aquests dies a la World Travel Market de Londres, una de les fires professionals del sector turístic més importants del món per consolidar el creixement dels mercats britànic i irlandès. La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, hi ha assistit aquest dimarts acompanyada pel vicepresident del Patronat de Turisme per a la marca Costa Daurada, Eduard Rovira. Ambdós han participat el primer dia en diverses reunions amb agències de viatges, companyies aèries i plataformes de difusió i comercialització amb l’objectiu d’afavorir l’arribada dels mercats internacionals a la Costa Daurada.
Els mercats britànic i irlandès són el segon i tercer mercat a nivell internacional en arribades a la Costa Daurada, després del francès. Durant aquest 2025 han crescut respectivament un 23,63% i un 20,14%, fet que els consolida com a mercats estratègics de la destinació. D’altra banda, l’arribada de turistes britànics i irlandesos contribueix a la desestacionalització de la destinació, donat que són els mercats que més creixen fora dels mesos d’estiu. Això també té un impacte positiu en l’Aeroport de Reus, donat que contribueix a mantenir l’activitat en mesos de primavera i tardor.
La participació de la destinació a la fira es fa de forma conjunta amb diversos municipis, empreses i associacions turístiques de la Costa Daurada a través de la modalitat Córner. Igualment, també es té un espai propi dins de l’estand de Catalunya.
La World Travel Market rep més de 46.000 professionals de 180 països diferents i enguany compta amb més de 3.800 expositors. En aquest sentit, es tracta d’un esdeveniment amb un impacte molt rellevant en les tendències del sector turístic, ja que és un espai idoni per al networking estratègic, per detectar i conèixer destinacions emergents i nínxols específics i per aprofundir en temàtiques claus per al futur del sector turístic.