Foto: Ajuntament de Roda de Berà
16 de gener del 2025
La delegada del Govern es reuneix amb l’alcalde de Roda de Berà
Durant la trobada han tractat diferents qüestions que afecten el municipi i han visitat les obres de Cal Guivernau
La delegada del Govern de la Generalitat a Tarragona, Lucía López, ha realitzat aquest dimecres una visita institucional a l’Ajuntament de Roda de Berà per reunir-se amb l’alcalde Pere Virgili i alguns dels regidors i regidores de l’equip de govern. En primer lloc, López ha signat al Llibre d’Honor de l’Ajuntament. Seguidament, l’alcalde l’ha fet lliurament de dos llibres sobre Roda de Berà, amb la història i fotografies de la localitat.
La reunió posterior ha servit per abordar diverses qüestions clau per a Roda de Berà, per exemple en l’àmbit de la platja. En aquest sentit, s’han posat sobre la taula qüestions com la renaturalització del passeig marítim de la platja Llarga, avantprojecte que es troba en mans de la Generalitat, o les aportacions de sorra que ha de fer l’empresa adjudicatària del Port Esportiu Berà cada any a la platja Punta d’en Guineu.
Quant a mobilitat i infraestructures, s’ha fet èmfasi en el pas de les mercaderies per la línia de l’interior, per al qual Roda de Berà demana la creació d’una nova via paral·lela a la del tren d’alta velocitat. També en les obres que Adif està duent a terme actualment al túnel de Berà.
Altres dels temes que s’han tractat són la nova comissaria dels Mossos d’Esquadra a Torredembarra, gràcies a la qual s’ha notat "un petit increment" de la presència del cos policial al municipi. Això, però," encara és insuficient" per a l’equip de govern. Per aquest motiu, l’alcalde n’ha demanat més.
Quant a serveis, s’ha parlat de la nova connexió amb el Consorci d’Aigües de Tarragona i la construcció d’un nou dipòsit de capçalera. “Tots dos projectes són claus per posar fi als problemes d’abastament d’aigua a la zona nord del municipi”, asseguren des del consistori rodenc.
La segona línia de transport escolar també ha estat un dels temes que s’han posat sobre la taula. També el servei de taxi a demanda que hauria de servir perquè la gent gran pugui arribar als diferents centres hospitalaris de la demarcació, amb una part del cost del servei sufragat per la Generalitat.
Finalment, han realitzat una visita a les obres de Cal Guivernau, paralitzades des de fa mesos arran de la localització de restes arqueològiques que van obligar a modificar el projecte. Les obres s’han de reprendre aquest dijous, com han informat des de l’Ajuntament.