Foto: Diputació de Tarragona
22 de setembre del 2021
La Diputació de Tarragona aposta pel turisme sostenible en la convocatòria dels fons Next Generation
En total han presentat 18 projectes dos dels quals ideats per la mateixa institució
La Diputació de Tarragona ha decidit liderar els esforços del territori per vehicular propostes candidates a rebre els fons europeus Next Generation i, fins i tot, presentar-ne algun que neix de la mateixa institució. Així, s'ha ofert assessorament als ajuntaments per planificar alguns projectes, acompanyament a aquells que ja s'impulsaven, ha estat estímul per a la presentació de determinats projectes que potser no s'estaven identificant per part dels mateixos actors, i ha presentat 2 projectes propis.
En base al treball de la Diputació per acompanyar els ens locals, la institució ha detectat almenys 17 projectes de turisme sostenible per ser finançats pels fons Next Generation. El pressupost conjunt d'aquests projectes és del voltant de 100 milions d'euros, i la Unió Europea en finançarà els que resultin escollits.
La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, assegura que els projectes són ambiciosos i confia que rebin les aportacions del fons.
El termini per presentar els projectes del Pla de Modernització i Competitivitat del sector turístic va finalitzar aquest dilluns, en concret per als plans de sostenibilitat turística 2021-23 a les destinacions.
Pel que fa als projectes propis presentats per la Diputació, fan referència a la millora en un nou tram de la Via Verda de les Terres de l'Ebre i a la creació d'una plataforma turística pionera.
Amb un pressupost de 8 M€, està destinat a potenciar la sostenibilitat del model turístic de la Costa Daurada i de les Terres de l'Ebre mitjançant la creació d'una plataforma digital per donar servei als gestors d'empreses i destinacions turístiques, ja que els permetrà gestionar els seus serveis i productes de forma eficient. Pretén facilitar la promoció i la comercialització, generar dades per a la presa de decisions, optimitzar processos interns i promoure la creació de nous productes i experiències integrats i desconcentrats territorialment en els àmbits de turisme de platja, turisme cultural i patrimoni, enoturisme, turisme i activitats recreatives en espais naturals, turisme esportiu i turisme de negocis (MICE).
Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona