Notícies
Foto: Arxiu
14 de novembre del 2024
La FCAC preveu que la producció d'avellana a l'Estat caurà un 40% en la següent campanya
Se sumaria a la davallada del 17% de l'anterior recollida, tancada amb 6.800 tones
La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) preveu que la producció d'avellana a l'estat espanyol caurà un 40% la següent campanya, situant-se en les 4.100 tones amb closca. Segons l'entitat, aquestes xifres representen "un daltabaix històric a Catalunya i Espanya en la producció d'avellana".

I és que aquest descens estimat del 40% de la collita, se suma a la davallada del 17% de la campanya 2023-24, que s'ha tancat amb 6.800 tones. Darrere d'aquestes xifres hi ha principalment l'efecte de la sequera, que ha afectat molts conreus d'avellaners.

La FCAC, en representació de les cooperatives estatals, ha traslladat aquesta qüestió a la trobada de països europeus productors d'avellanes que ha tingut lloc aquest passat dilluns. Hi ha pres part França i Itàlia, i també Turquia, que és el principal productor mundial d'aquest fruit sec. En la reunió s'ha abordat l'evolució de la producció, els preus i el mercat de l'avellana.
Les cooperatives catalanes estan a l'expectativa de conèixer les previsions de collita a Turquia i de la intervenció del govern turc comprant públiques que ajuden a estabilitzar el mercat de l'avellana a escala mundial.
Social
Et recomanem
Fira de Nadal d'Altafulla
12, 13 i 14 de desembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Anem a buscar el tió
14 de desembre a les 10:30h als voltants de l'ermita
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla