Notícies
Foto: Mari Carmen Pujadas
02 de juliol del 2019
La FEAT, al costat de les demandes dels veïns del Baix Gaià respecte la rotonda que connecta l’AP-7, l’N-340 i la T-214
La setmana passada, el president de l’entitat, Josep Lluís Aymat, va tractar la problemàtica amb el subdelegat del Govern a Tarragona
Quan es compleixen 10 mesos de la prohibició de la circulació de camions per les carreteres N-340 i N-240, la Federació d’Auto Transports de la província de Tarragona (FEAT) continua reclamant “l’habilitació d’una alternativa que no suposi un impost encobert cap a les empreses de transport”. Així de contundent s’ha mostrat el president de l’entitat, Josep Lluís Aymat, en una entrevista als micròfons de ‘Carrer Major’. El màxim responsable de la federació ha assegurat que “el balanç de tots aquests mesos no pot ser positiu de cap manera”, i ha exigit que “les mesures basades en criteris d’excepcionalitat han d’anar acompanyades d’alternatives excepcionals”.

El president de l’entitat ha demanat “valorar els efectes reals sobre el territori”. N’ha destacat el tancament de molts negocis i establiments situats a l’N-340, i la manca d’àrees de descans per assumir el volum de camions a l’autopista.

Josep Lluís Aymat ha reconegut estar en sintonia amb qualsevol plataforma ciutadana que demani una utilització “més social” de les autopistes. N’és una mostra el feedback amb la plataforma @reobrintrotonda. El president de la FEAT s’ha mostrat “molt d’acord” amb les reclamacions dels veïns del Baix Gaià respecte la rotonda que connecta l’AP-7, l’N-340 i la T-214. La setmana passada es va reunir amb el subdelegat del Govern a Tarragona, Joan Sabaté, per posar-li sobre la taula la problemàtica, entre altres qüestions. Josep Lluís Aymat va proposar-li possibles solucions a una situació que considera “incomprensible.

Tot i això, Josep Lluís Aymat ha insistit que “el problema no és el trànsit de camions”. Ha recordat que el sector és “absolutament prioritari i essencial per la bona marxa de l’economia i la vida social”, i que s’apliquin les mesures que s’apliquin, “els camions hauran de continuar passant”. “El veritable problema –ha afegit- és la infraestructura en si mateixa, que no està feta per suportar el trànsit que ha de suportar”. Ha titllat “d’incomprensible” que a dia d’avui la carretera N-340 encara no hagi estat desdoblada, i ha lamentat “calendaris irreals i promeses que no arriben”. En aquest sentit, ha acusat el govern de l’Estat espanyol per “incompliment absolut i incompetència per mantenir les infraestructures”.

La FEAT va ser la principal impulsora de les mobilitzacions que van protagonitzar els vehicles pesats a finals del 2018, i no descarta tornar a sortir al carrer per reiterar les seves demandes. Josep Lluís Aymat, però, ha parlat d’una “resposta unitària” del sector amb el conjunt de l’Estat, i no únicament des de Catalunya. Mantenen la percepció de “criminalització” i volen demostrar a l’administració que no estan disposats a assumir-ne les responsabilitats.

Per Josep Lluís Aymat, el final de les concessions ha de ser “un bon moment perquè l’administració busqui fórmules que no comportin aquest ànim de rapinya que estan demostrant les concessionàries”.
Josep Lluís Aymat, president de la FEAT
Josep Lluís Aymat, president de la FEAT
Josep Lluís Aymat, president de la FEAT
Social
Et recomanem
25a Fira de Nadal d'Altafulla
Del 13 al 15 de desembre a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Exposició ‘Això sí que té un nom'
Fins al 20 de desembre al passadís de La Violeta
Per cortesia de La Frontissa – Associació de Dones Feministes
Casal Cultural la Violeta
Programació de tardor: del 12 d'octubre al 28 de desembre
Programa i tickets a: www.casalvioleta.cat
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla