Notícies
Foto: Anna F.
07 de setembre del 2017
La Fira d’Indians torna a Torredembarra aquest cap de setmana
La divulgació històrica i la promoció del patrimoni centraran el programa d’activitats, que enguany també dedicarà especial atenció a aquells torrencs que no van tornar de la seva aventura americana
El patrimoni indià serà el protagonista d’aquest cap de setmana a Torredembarra. Encara amb la ressaca de la Festa Major de Santa Rosalia, el municipi ultima els preparatius de la vuitena edició de la Fira d’Indians.

La divulgació històrica i la promoció del patrimoni centraran el programa d’activitats, que enguany també dedicarà especial atenció a aquells torrencs que no van tornar de la seva aventura americana. El consistori repartirà entre els assistents l’article ‘L’aventura americana i els torrencs que no van tornar’, de l’historiador local Carles Moruno; i ha programat la conferència ‘Emigració torrenca a Llatinoamèrica (1778-1833)’, a càrrec de l’historiador i docent universitari Genís Puente Pérez, pel dissabte a les 6 de la tarda a la Sala de Plens.

L’ofici de boter també tindrà un paper molt destacat en aquesta fira. Cal destacar que el mes de juliol passat es va presentar el llibre ‘L’ofici de boter a Torredembarra, segles XVIII-XX’’ de Gabriel Comes i Jordi Suñé, editat per l’Ajuntament , així com l’exposició i l’audiovisual ‘La memòria dels boters’, que també es podrà visitar aquest cap de setmana, al pati del Castell, en horari d’11 del matí a dos quarts de 2 del migdia, i de 5 a 8 de la tarda. El dissabte, d’11 del matí a dos quarts de 2 també hi haurà una demostració a la plaça del Castell; i el diumenge a les 6, al pati del Castell, el col·loqui ‘L’exportació de vi i aiguardent, els boters de Torredembarra’, a càrrec dels historiadors locals Gabriel Comes i Jordi Suñé.

Pel que fa a les visites guiades, en aquesta ocasió es reprèn la visita exclusiva al cementiri municipal per conèixer el llegat indià, el dissabte a les 7 de la tarda des del Pati del Castell. Les del patrimoni indià tindran lloc dissabte, a dos quarts d’1 del migdia, i diumenge a dos quarts d’1 i a un quart de 8 de la tarda.

Al llarg de les dues jornades, els visitants també podran gaudir d’activitats comercials, actuacions musicals al nucli antic de la vila, tallers infantils, mercat d’artesania, i exposició de productes d’ultramar i mostra d’oficis.
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2025
De l'1 al 16 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla