08 de maig del 2026
La gala inaugural de l’ALT-IFF impulsa Altafulla a viure la recta final del certamen amb intensitat
L’Altafulla International Film Festival acull propostes nominades a premis destacats del sector, manté l’aposta per la sostenibilitat i descentralitza la cultura
El Festival Internacional de Cinema d’Altafulla, l’ALT-IFF, afronta la recta final del certamen, aquest divendres, dissabte i diumenge, amb la clara voluntat de moure totes aquelles persones que encara no s’han acostat al certamen en els dies que porta en marxa. Serà un bon moment per fer-ho, amb una programació que s’intensifica i que ofereix un ventall ampli de propostes atractives per a amants del cinema però també per als curiosos o interessats en qüestions com la sostenibilitat, la cultura de l’aigua i el protagonisme de la intel·ligència artificial en la indústria cinematogràfica.
Amb curts i llargs, de ficció o documentals i amb diferents seccions, però especialment amb la secció Hydra com a tret identitari del festival, a més de xerrades, la qüestió mediambiental i la sostenibilitat són eixos clau d’un programa que el codirector del certamen, Carles Francino, destaca com a eina per aprofundir en la conscienciació. També amb el públic més jove, de les escoles del municipi.
L’aposta pel medi ambient també ha estat posada en valor, als micròfons d’Altafulla Ràdio, per part de la subdelegada del govern de l’Estat espanyol a Tarragona, Elisabet Romero. L’altafullenca ha destacat, igualment, les actuacions de Costes en el litoral altafullenc.
Aquest dijous ha tingut lloc a al Violeta la gala inaugural d’aquesta segona edició de l’ALT-IFF, que Carles Francino valora positivament per la voluntat de continuïtat del certamen i es proposa atraure l’atenció d’un públic més ampli, especialment en els primers dies d’activitat.
Per la seva banda, la regidora de Cultura, Gemma Maymó, ha destacat el certamen com un atractiu més d’Altafulla i que permet també desestacionalitzar el turisme a la vila, dinamitzant l’activitat en el sector.
La gala d’aquest dijous ha comptat amb una representació del sector cinematogràfic català i de la resta de l’Estat i ha permès als seus responsables incidir en la qualitat de les propostes que s’estan podent gaudir i que es gaudiran aquesta setmana que encara ha de finalitzar. Amb un divendres i un dissabte farcits de xerrades i projeccions, entre La violeta i la Pallissa de l’Era del Senyor. A més de l’estrena d’una novetat enguany: ‘El actor frente al mar’, una conversa amb un professional de la interpretació, en aquest cas amb Raúl Tejón (Machos Alfa). I l’entrega de premis i la cloenda de diumenge.
Per cert, que durant la gala d’aquest dijous s’ha fet un sentit homenatge a dos cineastes que van morir l’any passat, l’actriu Verònica Echegui i l’actor Eusebio Poncela, tots dos Premi Honorífic de l’ALT-IFF a títol pòstum.
Carles Francino, codirector de l'ALT-IFF
Elisabet Romero, subdelegada del govern espanyol a Tarragona
Gemma Maymó, regidora de Cultura d'Altafulla