03 d'agost del 2026
La Generalitat autoritza la construcció d’habitatge públic en un solar de Torredembarra
El conjunt d’immobles s’ubicarà a l’actual pàrquing de caravanes que hi ha al costat de la rotonda de Clarà
La Generalitat ha donat llum verda a un dels dos solars que havia proposat l’Ajuntament de Torredembarra per edificar habitatges públics. De fet, els terrenys que acolliran els futurs immobles corresponen a l’actual aparcament de caravanes que hi ha al costat de la rotonda de Clarà. Aquest projecte respon al pla de l’executiu català per construir fins a 50.000 habitatges de lloguer assequible abans del 2030.
Després de gairebé un any des de l’enviament de la proposta per part del consistori torrenc, la Generalitat ha emès el seu veredicte de forma positiva. Ho ha explicat, a Ona la Torre, Javier Perellón, regidor d’Urbanisme a Torredembarra.
La intenció de l’Ajuntament sobre aquests terrenys passa per la promoció d’habitatges dotacionals, és a dir, immobles de propietat pública que permetin l’ocupació temporal a persones amb dificultats d’accés a un allotjament o bé joves que busquen emancipar-se. Segons Perellón, en aquest solar s’hi podria edificar al voltant d’una trentena de pisos.
Per altra banda, el govern local també havia ofert un solar ubicat a l’avinguda Pompeu Fabra, però la Generalitat l’ha descartat per la presència d’unes restes patrimonials que dificulten la construcció, tal com ha assegurat Perellón.
A principis d’any, l’executiu català ja va convocar un primer concurs per aixecar prop de 1.900 pisos en terrenys municipals d’una vintena de poblacions. Concretament, en aquesta fase, el nostre territori va comptar concretament amb dos terrenys a Tarragona, un a Cambrils i un altre a l’Arboç.
Javier Perellón, regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Torredembarra
Javier Perellón, regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Torredembarra
Javier Perellón, regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Torredembarra