03 d'agost del 2018
La Generalitat ha publicat al DOGC la resolució de restriccions de vehicles pesants a l'N-340 i l'N-240
Ara insta Foment a aprovar les bonificacions per als camions en els trams corresponents de l'AP-7 i l'AP-2
La resolució per la qual s’estableixen les restriccions als vehicles pesants per circular per la nacional ja s’ha publicat al DOGC; el pas necessari per fer-se efectiva. Ara, el govern català demana al Ministeri de Foment que s’aprovin les bonificacions que s’aplicaran als trams de les autopistes AP-7 i AP-2.
Després de la publicació al DOGC de la resolució que estableix les restriccions, la Generalitat de Catalunya ha instat el Ministeri de Foment a que aprovi les bonificacions en els trams corresponents de les autopistes AP-7 i AP-2 perquè s’acabi de fer efectiva la restricció de vehicles pesants a l’N-340 i a l’N-240.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha manifestat que el Govern català “té la feina feta” i que “l’Estat ha de ser més àgil” i per això ha demanat el màxim de celeritat.
Gavín ha recordat el bon resultat que el desviament de trànsit va tenir a l’N-II a les comarques gironines i ha remarcat que a l’N-340 i a l’N-240 “les mesures ja fa temps que es van acordar i s’han de fer efectives al més aviat possible”. Per aquest motiu, “no hi ha justificació per al retard” en l’aprovació de les mesures que corresponen a l’Estat.
L’acord amb l’Estat, que es va fer el setembre de 2017 entre el Ministeri de Foment i el conseller de Territori, tenia el ferm suport d'una trentena de municipis afectats pel pas de les vies en aquests trams, entre els quals es troba Altafulla, i s’havia de poder fer efectiu en pocs mesos.
El Govern català, a través del Servei Català de Trànsit, ja ha publicat aquesta restricció i, a més, ha instal•lat la senyalització vertical que indica que els vehicles pesants no poden circular per aquests trams de l’N-340 i N-240. Ara, només queda pendent que el Govern central faci les gestions necessàries per bonificar als camions els peatges en els trams que de l’AP-7 i l’AP-2, que obligatòriament hauran d’utilitzar els transportistes.
A principis de juliol, el Servei Català de Trànsit (SCT) ja va anunciar que havia posat en marxa els tràmits per restringir la circulació de vehicles pesants a diversos trams de l’N-340 i a l’N-240, a les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Lleida. L’SCT va elaborar l’esborrany de la resolució per la qual es modifica la Resolució INT/3014/2017, de 29 de desembre, que estableix les restriccions a la circulació durant l’any 2018, i que afegeix a les restriccions existents a l’N-II, els trams concrets de prohibició a l’N-340 i a l’N-240.
Des d’aquest divendres, i un cop acabat el període per presentar al•legacions i suggeriments per part del sector del transport de mercaderies afectat, s’estableix la restricció de vehicles o conjunts de vehicles de transport de mercaderies de quatre o més eixos diversos trams.
A l’N-340, des del PK 1.176,4 a Altafulla fins al PK 1.209,5 a Vilafranca del Penedès els camions no podran circular. Els vehicles afectats per aquesta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l'AP-7/E-15, entre les sortides número 32, Altafulla, i la número 30, a Vilafranca del Penedès (sud).
Tampoc podran circular per l’N-340 des del límit amb la província de Castelló a Alcanar fins a l’Hospitalet de l’Infant; a l’N-240 des de les Borges Blanques fins a Montblanc.
L’objectiu d’aquestes restriccions és contribuir a descongestionar i reduir la sinistralitat en aquestes carreteres i millorar la mobilitat, fins que les característiques de les infraestructures assoleixin una major seguretat i fluïdesa viària.
Els desviaments es faran cap a l’AP-2 i l’AP-7, atès que constitueixen una alternativa de més capacitat i millor traçat. La implantació d’aquestes mesures permetrà desviar entre 3.800 i 4.000 camions diaris de la N-340 cap a l’AP-7, la qual cosa millorarà la seguretat i la fluïdesa en la carretera. D’altra banda, la mesura permetrà treure de l’N-240 uns 1.400 vehicles pesants cada dia.