Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
09 de gener del 2026
La Generalitat hauria de prendre una decisió sobre el límit de terme d’Altafulla amb Tarragona, aquest primer trimestre de l’any
L’Ajuntament d’Altafulla vol que unes 70 hectàrees de la zona del Vinyet passin a pertànyer oficialment al terme municipal
La Comissió de Delimitació Territorial de la Generalitat de Catalunya s’hauria de reunir pròximament per debatre, entre altres qüestions, la postura de l’organisme respecte a la possibilitat de modificar el límit entre els termes municipals d’Altafulla i Tarragona. La comissió la formen un grup d’experts en diverses àrees relacionades amb la configuració del territori, urbanisme, geografia, cartografia, dret, economia i història. Són representants de la Generalitat, d’ens locals i de les universitats catalanes a més del Col·legi de Geògrafs i de l’Institut d’Estudis Catalans.

Totes aquestes persones han d’emetre la seva opinió sobre la conveniència que una setantena d’hectàrees a tocar del nucli urbà d’Altafulla passin a ser considerades oficialment pertanyents a la vila en lloc de pertànyer, com fins ara, a la ciutat de Tarragona.

Com ha explicat el coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, en una entrevista a TAC12, a finals de l’any passat la comissió va demanar més detalls al consistori per acabar d’ajustar la seva opinió sobre la proposta de nova delimitació.
 
Molinera afirma que quan expliquen la situació d’aquesta zona del Vinyet de poca extensió que es reclama com a altafullenca i on viuen diversos veïns que fan vida al municipi, se senten “bastant compresos” pels seus interlocutors. Així, confia que la realitat que es viu en aquest espai, a tocar d’Altafulla i allunyat del centre de Tarragona, ajudi a decantar la balança.
 
Des de l’Ajuntament d’Altafulla s’argumenta que el consistori presta serveis en aquesta zona tot i no ser-ne oficialment responsable, com ara la recollida de la brossa, el clavegueram o l’assistència policial. Igualment, afirma que, per proximitat, les famílies que viuen allà, porten els seus fills als centres escolars del municipi. Moltes d’aquestes van signar al·legacions per completar la petició que es va fer des de l’Ajuntament i que va ser aprovada pel Ple.

Per la seva banda l’Ajuntament de Tarragona es manté ferm en rebutjar frontalment la proposta i considera que no està fonamentada.

Cal tenir present que malgrat que la modificació del límit afectaria una superfície relativament petita i majoritàriament de sòl rural, en l’àmbit que es reclama hi ha dos negocis de pes com una gasolinera i un establiment de restauració, el Buffet d’Altafulla. Igualment, hi ha l’estació de tren d’Altafulla i l’aparcament annex del qual fa el manteniment el mateix consistori.
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Social
Et recomanem
Cinema: 'Cómo hacerse millonario antes de que muera la abuela'
23 de gener a les 20h al Casal Cultural la Violeta
Organitza: Cineclub Link. Aportació 5€ Socis 3€ Reduïda 2€
Visita guiada a la desembocadura del Gaià i Hort de la Sínia
25 de gener d'11h a 13. Sortida des del Club Marítim
Reserves: 655 486 115 joan@hortdelasinia.com Aportació 3€
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla