18 de setembre del 2018
La Generalitat reitera que el desviament obligatori de camions és l'única solució per millorar la seguretat de l'N-340
La Cambra de Tarragona es posa al costat dels transportistes i demana gratuïtat total o bonificacions del 75% a l’autopista
El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha demanat comprensió als transportistes tarragonins, que volen sortir al carrer el pròxim 11 d’octubre per protestar contra el desviament obligatori per l’AP-7 en el tram de l’N-340 entre Altafulla i Vilafranca.
Pere Pedrosa, que ha visitat Tarragona aquest dilluns per presentar els autobusos llançadora que comunicaran Tarragona i Reus amb l’estació de l’AVE Camp de Tarragona, ha explicat que s’ha reunit amb representants de la Federació Empresarial d’Auto Transports de Tarragona (FEAT), i ha defensat la mesura presa pel Ministeri de Foment com l’única viable per minimitzar la sinistralitat a la Nacional 340.
En declaracions a TAC 12, Pere Padrosa, ha dit que els camions han de ser desviats per l’autopista per la manca d’inversions que ha fet l’estat espanyol en infraestructures i, sobretot, per millorar la seguretat de les carreteres del territori.
Els transportistes, però, se senten assenyalats, i sostenen que el desviament obligatori només seria acceptable si no han de pagar peatges, que els suposen un sobre cost i greus perjudicis econòmics.
En aquest sentit, també la Cambra de Comerç de Tarragona s’ha posicionat sobre el tema i demana la gratuïtat de l'autopista o bonificacions d'almenys el 75% per als vehicles pesants obligats a desviar-se en alguns trams de l'N-340 i l'N-240.
Aquesta és la principal demanda del 'Manifest a favor del transport' que la institució ha fet arribar al Ministeri de Foment. Segons la Cambra, la mesura s'ha aplicat "sense el consens" del sector del transport i logístic, ni de la resta d'organitzacions empresarials i econòmiques i afegeixen que "s’assenyala injustament" el sector del transport, que porten a terme la seva activitat en unes vies públiques que "no acompleixen les prestacions mínimes per absorbir el trànsit que suporten".
En aquest sentit, també han demanat la prolongació de l’autovia A-7.
Actualment, les bonificacions del peatge al tram obligatori oscil•len entre el 45 i 50% del preu total. La Cambra reclama que s’arribi al 75%, comparant-ho amb d’altres punts de l’Estat.
Pere Padrosa, director general de Transports i Mobilitat.