16 de desembre del 2015
La N-340, una de les vies més conflictives de les carreteres catalanes per als vehicles pesants
Els alcaldes del ‘Pacte de Berà’ i de l’Ebre, i la Federació de Transportistes estudien la celebració d’una nova convocatòria al gener
El tram de la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona és el de més risc d'accident de Catalunya, segons l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP que ha presentat el RACC aquest dimarts. Els accidents greus i mortals van disminuir un 1,9% en el trienni 2012-2014 respecte el 2011-2013. La demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc 'alt' i 'molt alt' és Lleida amb un 39,8% -3,3 punts més que l'any passat- mentre que Tarragona és la que menys en té amb un 16%.
El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha avisat que l'evolució favorable en seguretat viària dels últims quinze anys "s'està esgotant" i ha cridat a treballar amb l'anomenada 'visió zero': cap accident ni víctima mortal a les carreteres.
La carretera N-340 continua sent una de les vies més conflictives de les carreteres catalanes per als vehicles pesants. L’enllaç de la C-32 amb l’inici de la variant de Vilafranca del Penedès, de la N-340, és el recorregut amb més sinistralitat. També és problemàtica la N-340 del final de la variant de Torredembarra a l’enllaç C-32; i el tram de la N-340 de l’inici al final de la variant de Vilafranca.
Precisament, el passat 29 de novembre, al voltant de 200 persones i 130 camions van participar en els talls i en les marxes lentes per col·lapsar la carretera N-340 i l'AP-7 al seu pas per les Terres de l'Ebre. Altafulla hi va ser present en el tram de l’Aldea.
Ara, els alcaldes del ‘Pacte de Berà’, els alcaldes de l’Ebre, i la Federació de Transportistes estudien la celebració d’una nova convocatòria a principis del mes de gener.
El president del RACC, Josep Mateu, ha assenyalat que les dades de la N-340 “tornen a ser alarmants” i ha afirmat que els “preocupa” i els “indigna” la “deixadesa” del Ministeri de Foment per millorar-ne la seguretat. Mateu ha retret a l’executiu espanyol que “vagin passant els dies i no es prenguin decisions” i ha recordat la proposta del RACC de desviar els camions per l’autopista amb bonificacions del peatge.
També ha reclamat una resposta amb caràcter “immediat” per a la N-340 la directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugènia Domènech.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla