Foto: Govern de Catalunya
29 de novembre del 2024
La nova Oficina d'Atenció Ciutadana de Tarragona ja ha atès 1.250 persones
Ara comença el desplegament de la segona fase d'aquest projecte, que preveu integrar també l'oficina d'atenció ciutadana dels Serveis Territorials d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en el mateix espai
La nova Oficina d'Atenció Ciutadana de Tarragona ha atès 1.250 persones des de la seva posada en marxa el passat 14 de novembre. Són les dades presentades aquest dijous en el marc de la visita de la secretària general de la Presidència, Eva Giménez, i la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López a les instal·lacions del carrer d'Anselm Clavé.
"Amb aquest nou equipament, la Generalitat s'apropa a la població amb un objectiu: garantir l'accés als serveis públics de forma senzilla i personalitzada", ha dit Giménez. També ha afegit que "es tracta d'una primera fase d'integració que suposa un gran salt qualitatiu per a la ciutadania de Tarragona i les seves comarques".
La nova OAC de Tarragona apropa els serveis públics a més de mig milió d'habitants del Camp de Tarragona. En aquesta primera fase d'integració, l'oficina ofereix informació i acompanyament sobre tràmits relacionats amb prestacions socials, ajuts a la dependència, ajuts a famílies, estrangeria, energies renovables, urbanisme, o mobilitat, així com l'obtenció de certificats digitals, entre d'altres.
En aquest sentit, la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López, ha posat en relleu que "comencem ara la segona fase d'aquesta integració, i estem treballant per integrar els tràmits d'altres oficines, com la dels Serveis Territorials d'Agricultura. El nostre objectiu és redefinir el model d'atenció ciutadana per fer-lo més eficaç i transformar els serveis de les nostres comarques per a fer-los més accessibles".
El servei disposa de un equip de 12 persones, que ofereixen atenció i ajuda sobre tràmits i serveis de la Generalitat de dilluns a divendres de 9h a 17h.