Notícies
Foto: Ajuntament d'Altafulla
26 de gener del 2026
La nova plaça de la Portalada tindrà quatre zones diferenciades amb jocs inclusius, jocs dinàmics, zona de workout i jocs tradicionals
La voluntat de l’equip de govern és iniciar les obres a finals d’any, tot i que dependrà de si es compta amb els 318.000 euros que costaran les obres
El projecte de reforma de la plaça de la Portalada ja ha vist la llum públicament i sembla que satisfarà els principals usuaris d’aquest racó de la via pública d’Altafulla. Això sembla després d’escoltar les explicacions de l’arquitecte encarregat de la seva redacció, Ricard Saül Sánchez. Ell mateix va ser l’encarregat de posar en solfa la idea de transformació d’aquesta meitat de la plaça que actualment està tallada al trànsit i ja és un espai lliure de vehicles. Aquí s’hi desenvoluparà un nou parc infantil que serà una extensió de l’actual i que contempla un total de quatre zones diferenciades. La primera es destinarà a elements inclusius i tindrà un paviment de cautxú i accessible. La segona part serà un espai d’aventura, amb jocs dinàmics, rocòdrom i piràmides de cordes. Un tercer espai serà una zona anomenada de workout, per la pràctica d’activitat esportiva com fitness i calistènia. Finalment, el quart espai del nou disseny es destinarà a jocs tradicionals amb paviment de formigó per poder pintar a terra, patinar o fer les primeres passes en bicicleta. Totes aquestes qüestions s’incorporen al projecte seguint els suggeriments i les propostes dels escolars, que ja al 2023 van començar a dissenyar l’espai que volien, com explica la coalcaldessa i regidora d’Urbanisme i Educació, Alba Muntadas.

Tan sols hi ha un element dels més demandats que no ha pogut incloure’s en el disseny per problemes d’espai, és la tirolina. Amb tot, aquesta estructura, d’uns 20 metres de llarg, es podrà instal·lar en un punt del parc existent, segons apunta l’arquitecte.

El nou parc, d’uns 700 metres quadrats en total, tindrà vegetació arbustiva, arbrat per oferir ombra i mobiliari per descansar. Igualment, es preveu que en un futur s’hi pugui instal·lar un lavabo públic.

Les obres per fer-lo possible tindran un cost aproximat de 318.000 euros i la voluntat del consistori és iniciar-les a finals d’any. Aleshores s’estima que la durada de la intervenció sigui d’uns 7 mesos. De moment, però no hi ha data fixada per fer-ho possible, ja que manca trobar la manera de finançar el projecte. Previsiblement fent ús del romanent de tresoreria o d’una possible subvenció.
Alba Muntadas, coalcaldessa d'Altafulla
Ricard Saül Sánchez, arquitecte
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla