Notícies
07 de juliol del 2020
La Petroquímica de Tarragona serà una zona protegida de drons
Els Mossos d’Esquadra vetllaran perquè no hi hagi drons volant de manera irregular pel complex
Els Mossos d'Esquadra disposaran a partir de setembre de tres zones protegides davant de l'ús irregular de drons. Una d’elles és la petroquímica de Tarragona. Les altres dues seran Barcelona i l’aeroport del Prat.

En el cas de Tarragona, aquesta cúpula vigilada amb antenes i càmeres, també protegirà l’espai aeri de l’aeroport de Reus i les instal·lacions del Port de Tarragona, on hi ha molls inflamables.

Aquest projecte compta amb un pressupost inicial de 400.000 euros i l’objectiu és evitar incidents perillosos amb avions o helicòpters, delictes com el narcotràfic i possibles atacs terroristes.

S’ha de tenir en compte que, entre l’any passat i el primer semestre d’enguany, els Mossos han registrat a Catalunya uns 900 incidents provocats per drons.
D’aquests incidents, un 72% van tenir lloc a Barcelona, seguits d’un 15% al Camp de Tarragona.

Les dades les ha facilitat el conseller d’Interior, Miquel Buch, en la presentació del sistema.

El sistema, anomenat Kuppel, s’ha encarregat a l’empresa alemanya Droneless i està homologat per l’OTAN.

Aquest juliol s’instal·laran els equips de detecció als punts alts de Barcelona i durant la primera quinzena de setembre s’acabarà d’implementar la resta de xarxa, incloent la del Camp de Tarragona.
Miquel Buch, conseller d'Interior de la Generalitat de Catalunya
Social
Et recomanem
Mulla't per l'Esclerosi Múltiple
6 de juliol d'11h a 14h a la piscina municipal
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Diada Castellera de les Cultures
12 de juliol a les 18h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
Del 18 al 20 de juliol
Programació i entrades a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla