27 d'agost del 2018
La plataforma 'Sí a l'autovia A-7' reclama el desdoblament imminent de l’autovia de la Móra fins a Torredembarra
Una trentena de persones han tallat la nacional aquest diumenge com a protesta perquè “s’executi amb urgència aquest tram de l’autovia”
A pocs dies que s’acompleixin 20 anys de l’accident entre un camió i un autocar que va causar 5 morts a l’N-340, a l’entrada de la Urbanització de Móra, una trentena de persones de la plataforma 'Si a l'autovia A-7' han reclamat aquest diumenge a la tarda el desdoblament "immediat" de l'N-340, de la Móra fins a Torredembarra.
Els membres de la plataforma ciutadana, integrada pel teixit econòmic i veïnal del territori, han tallat durant cinc minuts la nacional al Tomb del Mariner, a l’alçada del Càmping Caledònia, al terme municipal de Tarragona i hi han penjat una pancarta amb la seva reivindicació: “Prou accidents! Prou retencions! Desdoblament ja!”.
El portaveu de 'Sí a l'autovia A-7', Marc Francesc, ha explicat que la principal reclamació d’aquesta plataforma ciutadana, que compta amb el suport de l’AVV de la Móra, els càmpings de la zona, i de diversos dirigents polítics, és requerir “que es faci ja el desdoblament de l’A-7”. Sense oblidar, afegeix, que "l’esperit de la plataforma és que l'autovia vagi de Castelló fins a la frontera, però el primer és prioritzar aquest tram de Torredembarra, Vendrell i Coma-ruga que concentra tots els accidents ".
La plataforma 'Sí a l'autovia A-7' ha reprès la seva veu, en una setmana en què el debat sobre les diferents vies i carreteres que passen per Altafulla i per la resta de poblacions costaneres tarragonines s’ha revifat al territori, amb l’anunci de la imminent bonificació dels peatges per a desviar als vehicles pesants de la nacional cap a l’autopista.
Marc Francesc, el seu portaveu, defensa el desviament de camions i la gratuïtat de l'AP7 però assegura que no ha de desvirtuar la demanda del desdoblament perquè l’autovia A-7 tingui dos carrils, i ha volgut deixar clar que són “dues demandes totalment diferents i del tot complementàries”.
Des de la plataforma ciutadana, remarquen que l’N-340, des de la rotonda de la Móra fins a Torredembarra, és una via amb una alta accidentalitat i que transiten uns 30.000 vehicles diaris. El seu portaveu afegeix que es tracta d'un "punt negre com a mínim des del 2011 i que acumula accidents cada any".
Per això, aquest diumenge han sortit a reclamar l’imminent inici de les obres de prolongació de l’autovia A-7 previstes pel Ministeri de Foment des de la Móra i fins a Torredembarra. L’estat ha de portar a terme la conversió de l’N340 en autovia en aquest tram de cinc kilòmetres, una obra que ja té l’estudi informatiu redactat i que es va anunciar que s’incloïa en els pressupostos de l’estat per aquest any, amb un pressupost de quasi 63 milions d’euros.
Tot i així, els membres de la plataforma volen un compromís ferm sobre la taula de d’inici de les obres i, a més, demanen que el desdoblament arribi més enllà de Torredembarra.
La plataforma ‘Sí a l’autovia A-7’ està definint el seu full de ruta i, tot i que és una plataforma ciutadana, no descarta que se sumin organismes i altres entitats perquè, com ha reblat Marc Francesc, “aquesta és una reivindicació de territori”.
Quan s’enllaci l’autovia A-7, que acaba a la Móra, amb l’AP-7 a Torredembarra, s’evitaran els problemes de congestió d’aquest tram que uneix poblacions costaneres i que té un dens volum de trànsit especialment en els mesos d’estiu.
En aquest sentit, i com ja ha anunciat de forma reiterada l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, és del tot necessari que es completi l'autovia A7 per descongestionar definitivament la nacional i oferir una alternativa gratuïta a l'autopista. Una actuació que, com ha assegurat l’alcalde d’Altafulla “millorarà la mobilitat a tot el Baix Gaià”.
L’alcalde també ha recordat aquest diumenge al seu compte de Twitter que el Ministeri de Foment va confirmar que les obres de l’A7 començarien el 2019.
Segons dades del propi Ministeri de Foment, l’N-340 és la carretera amb l‘índex de perillositat més alta d’Espanya i amb un volum de trànsit més dens. Precisament aquest diumenge a la tarda les retencions més importants s'han concentrat a l'N-340 al Vendrell, on les cues han arribat als 14 quilòmetres, l'AP-7 a Roda de Berà i a l'N-340 des de la Móra a Torredembarra per accedir a l’autopista.
Marc Francesc, plataforma
Marc Francesc, plataforma
Marc Francesc, plataforma