Notícies
Foto: FIC-CAT
09 de maig del 2024
La productora Isona Passola rebrà enguany el Premi Montserrat Carulla que entrega el FIC-CAT
Passola és productora, guionista i directora i va ser presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català del 2013 al 2021
La productora Isona Passola rebrà enguany el Premi Montserrat Carulla que entrega el Festival Internacional de Cinema en Català (FIC-CAT) de Roda de Berà. Aquest guardó, que arriba a la seva tercera edició, l’entrega l’organització del certamen a persones destacades en el món del cinema de casa nostra.

Passola és productora, guionista i directora i va ser presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català del 2013 al 2021. Ha treballat en la producció de pel·lícules com ‘Pa negre’ o ‘Incerta glòria’, i ha dirigit els documentals ‘Catalunya-Espanya’ i ‘L'endemà’. És la presidenta de l'Ateneu Barcelonès i recentment, ha estat la impulsora de la reobertura dels cinemes Texas de Barcelona. El 2012 va rebre la Creu de Sant Jordi.

El comitè organitzador considera que es mereix aquesta distinció per la seva "destacada filmografia", pel seu compromís amb la llengua i cultura catalanes, i per ser una "dona referent" del cinema català. Enguany, el certamen, que se celebrarà de l'1 al 8 de juny, gira al voltant de la temàtica Cinema i Literatura.
Social
Et recomanem
39è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 4 al 27 d'agost
Programació sencera i venda d'entrades a: www.altafulla.cat
XXVIII Nit de Piano i Poemes
30 d'agost a les 21:30h a la plaça de l'Església
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Aquatló Altafulla 2026
11 de setembre a les 9:30h al Club Marítim
Organitza: Atletes d'Altafulla i Club Marítim Altafulla
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla